Poff sare

Så var hösten här.....jaha, undrar jag, HUR gick det till???? Bara över en natt liksom... i morse tappade jag hakan när jag blev tvungen att skrapa rutorna på bilen....bara eländet med att SÖKA efter isskrapan, det hade jag inte planerat direkt....

Kalashelg

Så där, då var kalashelgen slut för den här gången... Det har varit en intensiv helg med fest morgon till kväll med massor av marsipantårta. Temat på Sagas fest blev inte helt otippat Bamse. Kan säga att det märktes bland presenterna också...

Fredag eftermiddag/kväll kom våra kära grannar upp... Tidig på lördagsförmiddagen anlände de första släktingarna och sedan droppade resten in pö om pö... Eftermiddagen tillbringades på fotbollspanen och kvällen hos Jonas och Monica. Det var verkligen supertrevligt!!! Söndagen har ägnats åt barnkalas och en massa bus! Det var två trötta barn som somnade in mycket tidigt i kväll.

Saga fick många fina presenter. Mycket kläder blev det, vilket är jättebra. Hon växer nämligen så att det knakar just nu! Självklart fick hon även leksaker, mycket pilloplock-saker eftersom hon gillar att sitta och plocka med småsaker. En del böcker blev det också, det är tur att hela familjen älskar att läsa både högt och tyst.

Då det tar en stund att samla in alla bra bilder från nära och kära så lägger jag ut en del nu och en del senare...Fotbollen får ett alldeles eget inlägg...det kan nämligen behövas =)

Tack alla för en superhelg!!!!

91806-436bamsetårta91806-43491806-43391806-432kalas91806-43191806-44591806-44491806-44391806-44191806-442


zack Kim

Jag bara måste slå ett slag för denna otroliga kille. Han spelar på två gitarrer samtidigt och det låter mycket mycket bra! Jag blir så otroligt imponerad av människor som är så duktiga som Zack Kim... önskar att jag själv hade något som jag var extremt jäkla bra på...alltså FÖRUTOM att vara bra på att var mig själv alltså... =)

Flashback..... shit jag bara måste få igång mitt 8-bitars =)



Men det var pga DEN HÄR som jag fann honom ... ett av de vackraste klassiska stycken som någonsin komponerats.....i mitt tycke alltså =)


Dildo

Jahaja....så hade man då dykt på ett nytt intressant test...och eftersom jag inte är en bangers så genomgick jag även detta....så nu vet jag!!! Jag är inte bara Ariel/Askungen personifierad jag är även en Rabbit Pearl-dildo.... Ja...det kunde ju ha varit värre.... har hört att de är jäkligt bra , dessutom ;)

*hrm hrm* jag skrev faktiskt HÖRT, hörrni =) Vill Du veta vilken dildo DU är..klicka här (eller om du bara vill spana runt bland alla sextoys)

Du liknar mest: Rabbit & Pearl

Du är en riktig hyvens typ. Det finns nog ingen som tycker illa om dig. Du är social, men uppskattar även att vara för dig själv ibland. Med andra ord så har du hittat en ganska bra balans i livet och dina vänner skulle beskriva dig som en ganska naturlig person utan allt för många neuroser. Tänk bara på att gränsen mellan att vara så normal som du är och att vara tråkig kan vara hårfin. Du skulle förmodligen må bra av att göra något lite annorlunda i ditt liv.



Saga 2 år

Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!

Idag fyller Saga 2 år. Herregud vad tiden går snabbt. Hon är en sådan fin liten tjej, som nu börjar bli stor... Det är mäktigt att vara förälder =)


91806-429


Jahaja...

Så då är det bekräftat då... jag är en inte bara EN jag är TVÅ prinsesskaraktärer =)


Which Disney Princess Are You?

You are part Ariel. You are beautiful but impaired. At times you are naïve. Still, your innocence and good heart make you sought after and loved.
You are part Cinderella. You are hard-working and never complain, however, your trust is sometimes misplaced and people sometimes take advantage of you. Still, you are beautiful inside and out, and one day you will realize it and find true love.
Find Your Character @ BrainFall.com

Åhåhåhhåhåh....

Nu jäklarns lever livet igen =) Skolan drar igång, med allt vad laborationer och fysikaliska storheter heter..... Föreläsningar och tentor om vartannat, ja nog är det skönt när allt blir som det ska. Dessutom börjar snart säsong 2 av Heroes och säsong 3 av Prison Break, kan det bli bättre? Nej..jag trodde väl det! =)



Heroes säsong 2



Prison Break säsong 3




Så nu spottar vi i händerna och tar tag i livet igen =) You can do it !!!!!

Sista helgen med sommarlov

Japp...så var sommaren slut för vår del. Nästa vecka börjar skola med nya utmaningar. Som vanligt är det med blandade känslor man återvänder. Orkar jag, vill jag, är det här verkligen rätt nu osv...  Men det brukar lösa upp sig så fort man bara kommer igång. Innerst inne vet jag ju VARFÖR jag gör detta.....

Annars har vi tillbringat veckoslutet hos kära syster C. Det är skönt att det inte är så varmt ute, hösten verkar vara på väg! Annars är allt lugnt. Förändringens vindar blåser fortfarande, men det känns bra, riktigt bra! Detta är något som jag skulle ha gjort för så längesedan...men det är lätt att vara efterklok!

Nu är det pizzatajm och sedan ska vi bara ta det lugnt och njuta av den sista ledigheten!


En stor kram till alla som kramade mig när jag behövde det som allra mest! Tack!!! =)


Kram

Just nu är jag nog i större behov av en kram än jag varit på länge...

image428

Förändringarnas vind...

blåser i min lilla familj just nu. Vi står inför något stort. Något  som kommer att förändra på precis allt. Jag kan inte berätta mer, men allt kommer att bli så otroligt mycket bättre även om vi har en jobbig tid framför oss.... Vi går starka ur det här!

Vanemänniskan personifierad

Trots att jag vet att glödlampan på toaletten är trasig, så både tänder jag och släcker när jag varit där... mysko!

polis polis

Det har varit massor av poliser här... dreggel dreggel... anledningen var väl inte så kul (galna grannar)but i can´t help it...i´m a coplover =)

Göteborg

Här kommer historien om Göteborg... Jag kommer säkert på mer och då delar jag absolut med mig...LOOOVAR!

Detta läses med fördel från inlägg nummer 1 som heter Göteborg - resan ner och sedan uppåt....



Göteborg - resan hem

Summan av kardemumman är att vi hade en mycket trevlig helg. Trötta som tokar begav vi oss hemåt, familjevis den här gången....

91806-40791806-40691806-40591806-40491806-424
91806-425

Ryggen ömmar... huvudet värker...men jag är så nöjd, så otroligt jäkla nöjd!!!

Göteborg - andra dagen

Nästa dag tillbringades på stan, shoppandes. Jag passade även på att träffa en nyfunnen vän, som visade sig vara otroligt trevlig och som jag hoppas att jag får träffa igen. Dessutom tog jag emot mitt andrapris som jag vunnit i en mycket klurig tävling. Eftermiddagen tillbringades på Liseberg. Jisses vad det var kul. Vi åt gott och vi drack gott. Carina och Monica, som inte åker några karuseller alls, spelade slut på en massa pengar...iofs vann de en hel del...

91806-42091806-419


Vi andra ägnade kvällen och natten till att åka karuseller utav bara sjutton. Det var verkligen så härligt läskigt som det bara kan vara.... Det var mycket folk den här kvällen. Vid vissa attraktioner var det upp till 45 minuters väntetid. Men vi var ett stort gäng så vi roade oss hjärtligt undertiden. Jonas passade på att retas med Amanda som ett tag var lite dryg mot honom. Han talade hjärtligt och högt om för Amanda att han minsann skulle berätta lite roliga saker om henne fråm det att hon var liten... Jasså vad skulle det vara, frågar Amanda med självsäkerhet i rösten... Tja, sa Jonas, jag kan ju berätta om den där gången  DU PINKADE I BREVLÅDAN!!! Amanda skämdes och folket runt omkring fnissade glatt...

Vi bestämde oss för att åka Kållerado. Man åker i en rund båt nedför en mindre fors. Utmed vägen kan man, om man har otur, bli väldigt blöt. Det sprutar, pyser, skvalpar och rinner vatten från alla håll och kanter. Amanda och Julia, som emellanåt ,tycker att vi vuxna beteer oss väldigt pinsamt åt, visar upp sina rätta sidor genom att hysteriskt sitta och skrika fan, helvetes jävlar och en massa andra mindre rumsrena uttryck hela resans gång. De vill verkligen INTE bli blöta och reser sig till och med upp. Amanda ramlar över ringen som finns i mitten och sätter sig pladask med rumpan på golvet och benen spretandes i luften... Behöver jag nämna att de runtomkring och de i båtarna innan och efter oss skrattade så att de kissade på sig?

Balder var superhärlig och Uppswinget likaså.... Ryggen däremot tackade för sig ganska tidigt...

91806-426
Här är vi...Järngänget..Det är bara Jörgen och Jonas som saknas...



91806-42391806-42291806-421


Kvällen blev natt och natten blev till morgon innan jag somnade in med telefonen i handen...

Göteborg - Pubrundan

Efter mycket om och men tog vi sedan spårvagnen ner till stan. Vi mötte upp Rebecca på en liten mysig irländsk pub. Där drack vi  öl och skrattade så vi höll på att kikna. Jag bestämde mig för att irländare är urmysiga... hur skönt låter det inte när man betalat för sin öl i baren och bartendern säger. Thanks love... shit... Tänk och ah en engelsman hemma som kallade en för love hela tiden, istället för de svenska uttrycken som jag inte ens ids nämna här... jag tror ni vet vilka jag syftar på. 

91806-40191806-40091806-414
91806-413

Sedan vidare ut i Göteborgsnatten... Vi strosade längst Avenyn och  hamnade tillsist på en latino bars takpub... så otroligt fint med utsikt över Göteborg... där stannade vi tills det var dags att bege sig hemåt...


91806-40391806-41891806-417
91806-41691806-415

Göteborg - resan ner...

I två bilar, en killbil och en tjejbil, begav vi oss till Göteborg. Pontus var en mycket duktig kille som övningskörde HELA resan ner..applåder i mängder från mig till dig! Det var en mycket intressant resa. Monica började att köra vår bil. Straxt innan Gränna bestämde vi oss för att sätta killarna på plats, de hade legat före hela vägen ner. De gick över förväntan...vi fick oss ett gott skratt...killarna körde om oss och MOONADE dessutom... herregud säger jag bara =) Innan Husqvarna tog jag över ratten och körde sedan hela vägen till Göteborg. Resan ner gick relativt snabbt, det var när vi skulle åka till vandrarhemmet som något gick riktigt jäkla galet... Av någon anledning så hamnade vi i fel körfält...det fanns ju en del att välja mellan.... vi passerade våra kamrater på andra sidan av en massa betongfundament. Vi vinkade glatt åt killarna och körde sedan vidare... efter ett antal vilseledande körbeskrivningar och ett stopp i Partille hamnade vi tillsist hos grabbarna på campingen...Det tog BARA sisådär  1 timme och 30 minuter...

91806-41091806-39991806-411
91806-398

Ögat spelar ett spratt...

image397

Den här bilden tog min syster C hemma hos sig igår. Det var ett vackert moln och jag fick känslan av en stor våg som tornar upp sig över oss, eller kanske föreställer den en siluettet av fjäll långt där borta... Ja, ögat kan verkligen spela en ett spratt emellanåt! 
Det var så vackert!!!

Aldrig nöjd...

Jag lovade att inte klaga när värmen kom... jag har ju svurit ve och förbannelse över att det nästan bara regnet i sommar... nu är värmen olidlig här. Det är varmt, allting klibbar svetten rinner och jag bara längtar efter hösten... jag blir aldrig nöjd, helt enkelt... =)


Trots i stora lass

Alexander är sur... nej förlåt ARG menar jag såklart. Av vilken anledning, undrar du... ja, kunde jag svara på det så skulle jag, men faktum är att jag vet inte varför... Just nu sitter han på sitt rum och skriker AAAHHH så högt han bara kan, sparkar i väggen och har satt på Markoolio på högsta volym på stereon, i förhoppning om att jag ska uppmärksamma honom åtminstone en lite stund... men icke...kan tänka mig att jag har ett par AAAAAHHHH, dunk i väggen och musik på högsta volym att vänta genom åren, så det är väl bara att vänja sig! Jag blandar hej vilt mellan de olika lärandeteorierna förtillfället (nu fnissar ett par av mina studiekamrater om de läser detta) men hitills har fasiken ingen av dem hjälpt... aja..nu tar vi ett djupt andetag och satsar en stund på behavourismen... så får vi se hur det slutar =)

Oh . my . good

 Som alla i min närhet vet, så är jag helt såld på volvo... den har varit och är fortfarande den bil som jag har haft mest behållning av och som rent interiört aldrig har svikit mig. Stort bagageutrymme....visserligen inte lika stort som på en 745/945, men betydligt större än till exempel Audi. Sköna säten...betydligt skönare än något annat bilsäte som jag suttit i... mycket bra stereopaket... rymligt bakom och framför sätena. Instrumentpanelen är lättskött, inget krångel alls. Bra motor och relativit bensinsnåla (beror på hur man kör jue...he he) Den innehåller dessutom massor av bra finesser som till exempel en dator som söker av vägen 500 gånger i sekunden och sedan ställer in stöt6dämpningen så den ska passa de rådande förhållandena...IDIS som är ett intelligent förarinformationssystem. Det systemet kan man hitta i stridsplan och innebär att datorn fördröjer viss information till föraren i intensiva lägen, t.ex. vid mycket trafik så fördröjer den den integrerade telefonen och skickar igenom samtalet först när det lugnat ner sig... den har en kollisionsvarnare som varnar föraren vid eventuell fara och hjälper sedan till att förstärka bromseffekten vid en hastig inbromsning... kamera för döda vinkeln...backkamera...ja jag kan hålla på i evigheter...Jag SKA bara ha en SÅDAN bil...det blir till att spara eller gifta sig rikt helt enkelt =)

Här kan ni läsa mer om min bil =)


image393
Bild: www.volvocars.se




 


Nu jäklar...

äre jag som ska gå och lägga mig. Dags att göra något annat än att sitta vid datorn hela kvällarna... så det får väl bli en bok...närmare bestämt bok 23 av 47 i serien Sagan om Isfolket. Att jag sedan har läst den förbenade serien typ 15 gånger (alla 47) är ju inget vi behöver ta upp egentligen *ler*  Tjatigt? Näää...inte ett dugg =) Böckerna är såååå bra TROTS  att jag kan dem utantill....det gör dem lite mer lättlästa bara....

Natti natt på er allahopa!



Repeat =(

 
den här låten går på repeat när barnen är hemma...jag är verkligen så trött på den nu...

Bamse, bamse.... nääää  inte nu igen =)



Repeat =)



Idag är en sån dag bara =)

Hjältar...

Här sitter jag nu, nyvaken och bedrövad över ryggen... Men när jag läser på Aftonbladets hemsida, om de två män som mirakulöst räddade en 8-årig flicka till livet igen efter att hon egentligen redan drunknat, blir jag lite gladare. Dessa män ska hyllas....  Nu sitter jag här med tårar i ögonen och ett leende på läpparna. Jag tror mig ana hur flickans föräldrar känner och jag hoppas att hjältarna vågar framträda... De är värda all uppmärksamhet!!!

Läs mer här:

eller förresten....

Jag är nog inte gammal... jag måste vara uråldrig...Det här fixar jag ju inte alls jue =(



image391

Gnällinlägg...

Jag vet att detta kommer att låta som en massa gnäll... och visst, på sätt och vis är det det... MEN ... JAG HAR SÅ FÖRBENAT ONT I RYGGEN ATT DET KÄNNS SOM ATT JAG SMÄLLER AV!!!  Det knastrar och knakar tamesjutton överallt.... Jag kan knappt gå, knappt sitta, knappt ligga... känner mig som 180 år ungefär! Få tag på en kiropraktor/massör i dessa dagar är inte heller särskilt enkelt... vafan ska alla ha semester nu för ?!? JAG HAR JU ONT FÖRSJUTTSINGEN !!!!

 Tack och lov så har jag fått tag på en tid i morgon.... tack gode gud för kontakter =) Måtte det bara bli bättre.... jag ska ju till Göteborg......



Hjälp...

nu har solen minsann lyst starkt som fan i TVÅ hela dagar.... herregud, det måste ju va något slags rekord =) Gårdagen tillbringdes PÅ balkongen, I solen ... jag har hört att man ska förena nytta med nöje, så jag passade på att tvätta samtidigt! Barnen var hos kompisar hela dagen... så jag njöt av lugnet =)

Kvällen spenderades hos kära syster C med familj. Vi åt gott, drack gott och somnade....tidigt, (åtminstone jag)  *skäms*

Idag ska vi bara vara ute... bada lite i poolen, måla ett hus och dricka kaffe...skulle tro att man får lite färg på kroppen samtidigt och DET är sannerligen på tiden.... iofs är väl vitt också en färg, men det vore ju kul att få variation, åtminstone en gång i sommar... Jag återkommer om det...

Livet är enkelt om man bara vill, så passa på att njuta av de sista sommardagarna som faktiskt har sol i sig!


Den sista semestertrippen för i år...

Jahaja... som det ser ut så står Sveriges näst största stad överst på listan över göra saker i sommar. Nu hoppas jag bara att det ordnar sig med barnvakt....för gör det det, så säger jag bara: Here I come, Göteborg =)

Tröttelitrött...

Fredag = godis, dricka och myselimys.... Saga har redan somnat och jag är såååååååååååååå trött. Har faktiskt druckit ett glas rosé och känner att NU är det perfekt att somna. Så nu kryper vi ner i sängen och tittar på ett par avsnitt av Dr Snuggles... han e go han =)

image390


Hur man vet att ens sångröst inte imponerar...

det är när sonen frågar:

- Ska vi lyssna på radion?

När jag precis börjat att sjunga i bilen...

- Men, då hörs ju inte jag....

- Näää precis

hmmm... ska det klassas som förolämpning eller ska jag vara glad att pojken är ärlig? *ler*

I deppartagen...

Alla dagar är inte bra dagar... Den här dagen eller snarare kvällen är en sådan  mindre bra dag. Trött efter jobbet, ont i ryggen så jag blir alldeles galen...(MASSAGE, TACK!!!) Låg tålamodströskel och trötta barn. Som bäddat för att bli aningens deprimerad.... så här har ni mig... en trött, plågad, nyduschad Elle som ägnat en halvtimme åt att vräka i mig massor av chokladglass.... Om det blev bättre? NOPE, nu mår jag illa också.... =)

Kram o godnatt på er!


Spegel, spegel på väggen där...

Hur kommer det sig att spegeln visar olika saker från dag till dag?!? Jag bara undrar... Borde den inte rimligtvis göra så jag ser likadan ut varenda dag? Jag fattar ingenting.... *suck*

Då var det dags igen då...

Sagas förkylningsastma började i natt igen... Hon hostar tills hon kräks och sedan kan hon inte somna om... Vi var vakna till 04.00 i morse... sånt känns kan jag säga.... Bättre blir det ju inte av att jag varit hängig de senaste dagarna... Nu hoppas jag på en luuuugn natt.... =)


Hur man vet att det är dags...

att byta ringsignal på mobiltelefonen... Det är när sonen plötsligt börjar att med gäll och hög stämma skrika "psykopat, psykopat,psykopat"  Kanske ska välja en lite bättre signal nästa gång...typ Mors lilla Olle eller nåt *ler*