Jippie!!!

Jaha..första skoldagen avklarad! Jisses Amalia vad det snurrar....  Mycket information på en gång. Men det känns så himla roligt och skönt. Det här är VERKLIGEN RÄTT!!!! Nu drar det inte igång på riktigt förrens på tisdag och sedan är det full fart i 3,5 år.  Jag ska bli lärare!!!!

Nu så är det klart!:)

Jaha...första veckan på dagis gick hur smidigt som helst. Saga blev inskolad på två dagar och går nu lagom långa dagar...jisses amalia...snyft... mina barn börjar bli stora och klarar sig utan sin mamma...
Fast det är klart...det är ganska skönt för oss allihopa:)

Barnen trivs som fisken i vattnet på dagis...de är så glada när jag lämnar dem..och det är ju a och o för en annans dag oxå!

Alexander är överlycklig...han få cykla och mecka och dona hur mycket han vill.  Saga har funnit en massa nya kompisar och det är så kul och se henne tillsammans med en stor grupp av barn. Hon är inte blyg, utan tar för sig, det är bra! Idag ska det sovas för första gången:) Vi får väl se hur det går...

På fredag börjar det.....iiiiiii, jag är faktiskt ganska nervös:) Känns som att jag ska börja ettan igen;) Får man ha med sig mamma? ;)

Var på jobbet en sväng igår. Guuuud så härligt att träffa hela gänget igen! När det blir dags för praktik så lär jag nog hamna där...åtminstone någon av gångerna.

Ja...hösten närmar sig och det känns bra. Jag ÄLSKAR hösten. Luften blir sval och klar, och hela naturen blir helt underbar! Jag är nog en sådan människa som blir deppad av att våren och solen kommer....lite tvärtemot alla andra;)  Jag trivs när det är mörkt och kallt....låter mysko, men så är det! Har alltid varit så....Hmmm undrar vad det kan bero på :)

Jag ska försöka få ut bilderna från sommaren så fort som möjligt, men är man inte innehavare av en digitalkamera så är man inte...då tar det tid:)
Ska se till att ändra på det så fort som möjligt!



Livet....

*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*

att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna. att vara stark är inte att orka skratta, att hoppa högst, eller att vilja mest. att vara stark är inte att lyfta tyngst, att alltid komma längst, eller att alltid lyckas. att vara stark är att leva livet som det är, att gå igenom svåra perioder, acceptera det, falla till botten, slå sig hårt men alltid komma upp igen

Tack till alla som tror på mig!!!

*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*


Dagistajm!!!

Jaha...nu är sommarens lediga dagar slut...äntligen :) Tänk att en sådan efterlängtad sommar faktiskt kan kännas väldigt skön, när den är över. Alexander längtar en hel del till sitt dagis. och nu börjar ju lillasyster också på dagis. Jisses Amalia vad tiden går fort.....

Vi har hunnit med många roliga saker i sommar.....

ASTRID LINDGRENS VÄRLD

Vi bilade ner till Vimmerby....Det gick jättebra och ungarna var superduktiga. Vi hade hyrt en stuga på den närliggande campingen och den var....mycket liten:) Men det gick bra.

Alexander trodde nästan inte att det var sant när vi träffade på Emil i Lönneberga. Det har sedan han var mycket liten varit hans absoluta idol! (Han är en liten Emil också)

Hans ögon slutade inte glittra....Emils hela familj, Karlsson på taket...Alexander går fortfarande runt och sjunger Fifififilura....Pippi Långstrump och hennes sockerdricksträd var också roligt. Men roligast var nog ändå alla rutchkanorna vid Karlssons tak...där spenderade vi nog den mesta tiden.


Lillasyster Saga tyckte också det var kul...hon satt i vagnen och bara gapade över alla människor och allt som fanns där.


Två hela dagar gick vi på Astrids Världoch det var en mycket mycket trött familj som satte sig i bilen och åkte hem på eftermiddagen....


KOLMÅRDEN


En hel dag ägnade vi åt att gå på Kolmården....Det var på tok för mycket att se! Alexander tappade tålamodet redan efter Bamses Värld...och det låg först på besökslistan:)

Men när vi efter mycket om och men kommit in till delfinerna så lugnade han ner sig..men jag tror nog att vi missade minst hälften av allt som fanns att göra där...två dagar får det bli nästa år.....

Men barnen var nöjda och mamma och pappa var väldigt trötta....


TÄLTHELGEN

Just det...vi tältade allihopa! Det gick faktiskt riktigt bra. Saga och pappa sov hela natten, jag och Alexander låg vakna och lyssnade på åskan...den gick rejält den natten:)

Alexander tältade med sin pappa två nätter till. De var tillsammans med pappas träningskompisar som anordnade ett läger för de tränande kidsen. Så Alexander fick vara med ett gäng STORA grabbar....gissa om han stortrivdes!!!

De tältade vid en liten sjö...Alexander, som gick på babysim när han var liten,är jätteduktig i vattnet. Han är inte ett dugg rädd...vissa tycker det är läskigt...men inte jag. Det är jätteskönt! Han hoppar i från kanten...på den djupa sidan...sedan simmar han in till stegen...simmar!! Min treåring...det är nästan för otroligt för att vara sant..men det är det...ja han simmar ju inte vanlig sim, det är mer hundsim...men han tar sig fram bra i vattnet och det syns att han snart kommer på den rätta tekniken!

Saga har inte gått på babysim...det är konstigt det där...varför blir det sällan av med barn nummer två?!
Men vi har donat lite själva och hon är duktig hon också...och älskar att bada hon med.

Ja...det är nog de stora sakerna vi gjort i sommar. Sedan har vi gjort en massa småsaker...cyklat, badat, bakat bullar,sovit borta och sådana där saker som man gör när man är ledig.

Bilder på vår sommar kommer lite senare...

Men nu ska vi som sagt tillbaka på dagis och jag tror alla tycker att det ska bli riktigt skönt! Min mammaledighet är slut och jag ser framemot att börja plugga. Alexander längtar efter sina kompisar...det märks på honom...Saga kommer må bra av att umgås mer med andra barn och att vara ifrån mig.

Vi är laddade!!!.......................