Semestervecka

Oj vad det är skönt att vara ledig från jobbet. Att bara ta dagarna som de kommer är något som uppskattas högt i detta hem just nu. Stackar älskade sambo som fortfarande måste gå upp och gå till jobbet... Jag lyssnade på honom när han donade runt här i morse och jag kröp demonstrativt ner lite djupare under täcket när han kom för att säga hej då =). "Ligger du här och vräker dig", sa han, men jag hörde avundsjukan i hans röst... Å andra sidan jobbar han sista veckan nu så han har ledigt nästa vecka, när JAG börjar skolan.

Jag längtar efter skolan. Det ska bli kul att träffa alla igen och att veta att det är sista terminen hjälper till det också. Visst är det skönt med sommar, men rutiner är inte så dumt det heller. Nackdelen är ju att M flyttar tillbaka till Stockholm nästa söndag. Det känns sådär, men det är slutspurten nu så det kommer nog att gå väldigt fort!!! Hoppas jag :S

Nu ska jag ta mig en välförtjänt kopp kaffe och titta lite på reportaget  om Prinsessan Madeleines förlovning. Inte illa att man har något gemensamt med BÅDA prinsessorna... att ha förlovat sig med den man älskar den här sommaren! Hoppas de är lika lyckliga som jag är!!!


Kräftfiske i Ormlången

Då har det årliga kräftfisket kommit igång. Barnen var mycket nöjda när de, på premiärdagen, fick åka med ut och plocka upp kräftorna ur burarna. Vi grillade och myste på "Kräftön". På fredagen var det dags igen och då med tältning. Vi badade, åt gott, rodde med båten och fiskade kräftor, såklart! Barnen hade jättekul och det hade vi vuxna med. Efter att barnen somnat satt vi uppe i mökret och åt våra nykokade kräftor och bara myste. Vi har haft en enorm tur med vädret och alla var ganska slut när vi gick och la oss på fredagsnatten. Alla sov mycket gott (förutom en gravid människa som försökte att vända på sig titt som tätt UTAN att väcka alla andra) hon sov desto bättre mitt på dagen på lördagen kan tilläggas.... *ler*

Efter en fantastisk helg avslutades det med en tur till Älgsjön på söndagen. Där badade vi och myste innan vi åkte hem till Carin och Lars och åt middag.

Nu är barnen en vecka i Nyköping och sedan gott folk, börjar SKOLAN igen!!!

Var tog den här sommaren vägen egentligen!??!?!



Fotbollsskola

Sonen har gått på fotbollsskola den här veckan. Något som han uppskattar riktigt mycket. Han har till och med haft turen att hamna i tidningen, det ni!!! Läs här


Syster på besök

Syster M och sambo startade sin "mini" semester här hos oss. Vi åt och drack gott, även om stackars jag bara fick dricka alkoholfritt... Det måste vara en gravids (näst) största uppoffring, förutom att låna ut sin kropp till en annan människa i 9 månader, men det är en annan historia, ... att FRIVILLIGT låta bli alkoholen och istället se alla andra gå in i dimman för att sedan inte återkomma på ett dygn.... fast å andra sidan är det ju rätt skoj dagen efter, när andra brottas med huvudvärk och toalettbesök... då mår en annan riktigt riktigt bra! *ler*

Tack för ett supertrevlig kväll!!!!

Kram