Huset

ligger på Abborrevägen. Det är 145 kvadrat plus 90 med gillestuga. Fem rum och kök. Ligger i återvändsgata med lekpark i mitten och skogsdunge bakom knuten. Krusbärsbuskar, fläder och plommon plus helsikes massa äppelträdMed fotbollsplan, basketplan och stor gräsyta 10 m från huset. Kan tilläggas att det spolas is på fotbollsplanen på vintrarna. Ligger ute på hemnet om ni vill se mer... klicka här

Äntligen!!!!


Vi ska hit...

 
... kan knappt tro att det är sant! NYP MIG!!!


Mina fina...


... jag behöver inte säga mer!

Minisemester i Göteborg

Vilken suveränt härlig Göteborgshelg vi hade, mannen och jag. Det var en rejäl energiboost och det behövde vi kan jag säga.
Vi bodde på ett mysigt båthotell i hamnen. Vi strosade längst kajen, åt god mat, drack gott. Första kvällen satt vi på soldäck i flera timmar, pratade och såg solen gå ner. Dag nummer två tog vi båten till Nya Älvsborgs fästning. Solen sken och vi blev rejält solbrända. Kvällen avslutade vi på Ullevi och Green Day konsert. Magiskt!!!













 


En hjälte...

Idag var det dags för besöket på Räddningstjänsten här i Finspång. Vi hade nog bävat lite för detta besök, både Alex och jag. Vi hade bestämt med fröknarna att jag och Lucas skulle följa med idag. Innan vi åkte i morse så bestämde Alex att det skulle gå bra idag. Klockan 9.15 klev vi på bussen som sedan tog oss till Brandkårens lokaler.

Alex var duktig och behöll lugnet. Vi gick in och samlades i garaget. Brandmännen Conny och Johan tog hand om oss. Vi gick runt och tittade på brandbilarna. Conny visade oss vad som fanns inuti och vad de olika sakerna användes till. Alla barnen tittade och lyssnade. Alex behöll lugnet.

Sedan var det dags att släcka elden. Då började Alex att skruva på sig. men jag gick ut och tog kort på det som hände och gick in och visade honom. Det slutade med att han följde med ut och var med när det brann i huset och tittade på när vi släckte elden på dockan.

Han var med på precis allt och han hade så himla roligt. Skönt för alla! Jag ska tillägga att brandmannen Conny var helt superfantastiskt bra. Han gjorde precis allt rätt, sa rätt saker. Det var till stor del hans förtjänst att Alex lyckades så himla bra som han gjorde. Det bästa var när han gick fram till Alex, kramade om honom och viskade i hans öra... "Du kan lita på mig Alex, jag skulle aldrig någonsin ljuga för dig! Kom nu så fixar vi det här tillsammans!" WOW, säger jag bara!

Efter det var Alex med på precis allt, utan att vara ett dugg rädd, vi hamnade till och med hos ambulanserna och sjuksköterskan Kenneth. Vi sprutade vatten, släckte eld, ringde i brandklockan och kröp genom tunnlar.



Lucas höll låda hela tiden och lyckades charma alla. Jag fick inte ens köra vagnen efter ett tag. "Dig tar jag hand om", sa han och gick iväg!. Lucas skrattade som vanligt!



 Jag luktar brandrök,  Lucas luktar brandrök, men det har varit en kanonförmiddag!