Nu jäklar är jag igång igen....

TJINGELING ALLIHOPA!!!

Nu har det plötsligt gått 3 månader sedan jag skrev något senast. Skolan tar mycket tid och den tid jag har hemma vill man spendera med barnen :) Både Alexander och Saga har vuxit så otroligt mycket under de här månaderna. Alexander blir snart 4 år!!! Saga är 1½ år och en riktig levnadsglad och självständig tjej.

Jag är inne i tredje kursen och vet numer vad både Fenomenografi och didaktisk modell är..:) Nu har vi en kurs som heter Människan och stjärnorna. Den är tvärvetenskaplig, men inriktar sig mycket på naturvetenskap! Mycket intressant faktiskt!

Vi har hunnit med mycket saker. Vi har flugit till barnens farfar och pappa som bor i Norrland. Det gick jättebra! Snön har också anlänt även här, så lite pulkaåkning har också hunnits med.

Alexander har fått en för tidig födelsedagspresent av mig och hans farfar. En mycket busig och söt kanin. Den fick det mycket orginella namnet Stampe:) Så nu är vi fyra i familjen.

Just nu är barnen sjuka och trots att solen lyser och snön lockar så är vi tvungna att vara inne....
Men vi försöker hitta på saker och aktivera oss så att tiden ska gå lite snabbare....
Här kommer en sammanfattning av vad vi sysslat med under de här tre månaderna!!

PUSS OCH KRAM PÅ ER!!!

Kära familj....

Jag hoppas att ni förstår hur oerhört tacksam jag är för allt som ni har gjort och gör för oss idag!! Utan er hade det inte varit någonting kvar av oss... Ni har funnits där i vått och torrt och stöttat mig när det varit som allra svårast. Jag börjar sakta men säkert läka ihop igen och trots alla lögner jag upplevt börjar jag tro på människan igen!! Nu när jag börjar läka och se allt från ett annat perspektiv kan jag inte förstå hur jag kunde leva som jag gjorde, ni såg hur dåligt jag mådde, men jag vet även att ingen hade kunnat få mig därifrån förutom jag själv! Jag har insett att man måste ta ansvar för sitt eget liv, även om det är jobbigt att bryta upp så finns det ett liv utanför...ett helt underbart liv!!

Alla nya vänner jag fått.... alla nya upplevelser jag fått.... jag är äntligen mig själv igen!!!

Mamma, Pappa, Mina syskon m familjer jag älskar er mest av allt!!

Jimmy, du har en alldeles egen plats i mitt hjärta....utan dig!!??  vet jag inte hur det hade varit....

Farfar, du vet vad jag känner....

Farmor. m familj ... ni har varit ett enormt stöd!! TACK!!

Alla nya roliga vänner!!! mitt liv är rikt på bra människor igen....

Faktum är att om jag inte tagit steget bort från mitt destruktiva liv hade jag inte känt en tredjedel av er!!

Så med regn kommer solsken...det vet jag nu!!!

Hjärta

"Ändra dina tankar och du ändrar på hela din värld."  Norman Vincent Peale


Världens bästa farfar!!!

Sådan tur vi har Saga, Alexander och jag som har fått världens bästa farfar till farfar!! Han är en klippa som vi älskar otroligt mycket hela familjen!! Vad skulle vi ha varit om inte han hade funnits där hela tiden och stöttat oss när det varit som jobbigast. TACK FARFAR FÖR ATT DU FINNS!!! Puss och Kram!!


Här är dockan som Saga fick av farfar i julklapp. Vår älskade mormor är en hejare på att sticka och har ordnat en stoooor garderob till Sagas dockor. Visst är hon fin, Lillan!!

Mössan och badponchon är också presenter från farfar!! Barnen blev jätteglada!!!

Lite bilder från tiden hos farfar kommer här.... ( Missförstånd, missförstånd!!! För de som inte vet...det där är INTE barnen pappa, men väl hans lillebror Andreas...en av världens bästa & gulligaste killar) (Den andra killen är också en lillebror till barnens pappa. Han heter Anders och han är också en helmysig grabb som jag vrålgillar;) Puss och kram på er båda)



Pysselverkstad...

När man är sjuk gäller det att hitta på saker för att inte få tråkigt! Vi har bakat, lagat pizza, byggt med lego, målat, läst en massa böcker, skrivit sagor och tittat på favoritfilmen BILAR....




Alexander och morfar har snickrat i snickarverkstaden... det blev ett garage!!

Alexander snickra garage med morfar..

Alexander var överlycklig när han fick följa med Jonas på Hockey för första gången!! Han tyckte det var superkul alla tre perioderna, men han var trött när han kom hem! :)

hockey Kolla koncentrationen!!!

Saga satsar på fågelskådning....

Småfåglar är roliga....på avstånd! Här i mormor och morfars fönster kan man se alla småfåglar när de äter. Det tycker Saga är jättekul och hon blir inge vidare glad när hon måste gå ner....

Fågelskådare??

Stampe....

StampekaninStampe

Stampe är nog världens coolaste kanin!! Han älskar ballonger och kan jaga dem runt hela rummet när han är ute i det fria. Han är en dvärgkanin av rasen Löwenheim, eller Lejonhuvud!! Visst är han sööööt!!!:)

Pulkaåkning



Med hjälm och glasögon rasar Alexander ner för backen... Saga tycker att det är sådär... hon äter hellre snön än åker på den :)

Alla hjärtans dag!!!

Alla hjärtans dag!!!

Den här underbara teckningen fick jag av Alexander på Alla hjärtans dag!! Han är så otroligt duktig och har kommit på hur kul det är att måla och skapa!! Med orden jag älskar dig mamma, så var dagen fulländad!!! PUSS OCH KRAM MINA ÄLSKLINGAR!! JAG ÄLSKAR ER OCKSÅ!!

Vintern-06/07

.........................................................................................<3<3<3<3.....................................................................................