Zzzzzzz

Saga har somnat.... Alexander sover snart... Elle sover SNART.... Efter att ha gått upp klockan fem, kommit hem klockan fem, bakat en kladdkaka, ätit mat, tittat på Bolibompa, duschat, lekt och läst godnatt saga, anser jag att det faktiskt är helt legitimt att gå och knoppa nu. TROTS att jag är 29  20 och vuxen sedan länge tillbaka känner jag att det vore skönt att sova MYCKET tidigt för engångs skull... Såååå.... GOD NATT PÅ ER; Nu drar Elle ner rullgardinen..och 17 den som stör mig =) om det inte är Milo förstås...du får ringa dygnet runt =)

Puss och Kram Skumbanan =)

image163

Tankar om livet...

Barnen har somnat, det är alldeles lugnt och tyst. Plötsligt slås jag av att det här lugnet har jag inte upplevt på länge. Det har varit full fart sedan jag började skolan i höstas. Jag har alltid haft massor av studentlitteratur att läsa, paper att skriva och uppsatser att reflektera över. Helgerna har varit åka, åka åka för att kunna tillfredställa barnens utomhus behov. Upp tidigt och sent i säng.... Men plötsligt har jag ingen studentlitteratur att läsa, inga papers att skriva och inga uppsatser att reflektera över. Vad i hela friden ska jag fylla tiden med kan man fråga sig??? JO, det ska jag berätta för er. Jag har en lååååång lista med måsten innan jag kan börja njuta av min nya kravlösa tillvaro.

Nr 1, jag ska städa HELA lägenheten. Då menar jag verkligen S . T . Ä . D . A! Hela lägenheten ska röjas, dessutom kommer kära farfar ner i sommar och ska hjälpa oss att tapetsera =) Det ska bli skönt.

Nr 2 är att jag ska röja ALLA skåp och lådor.

Nr 3, ta reda på alla papper, rensa, kasta och sortera

Nr 4 på listan är att städa och röja källaren =)

Nr 5 och det sista är att LOVA mig själv att bara njuta av sommaren tillsammans med mina älskade barn. Att läsa skönlitteratur i mängder och cykla, gå och simma... MASSOR =) Sedan ska jag ju vikariera på jobbet i sommar. Det ska bli roligt att få arbeta i verksamheten igen =)

Ps, RÖSTA RÖSTA RÖSTA ; )


image162


Hjälp mig finna Mr Right!

JISSES AMALIA så många fina män det finns där. ute Svårt att välja eller snarare svårt att FÅ välja bland alla dessa snygga och sexiga män! Men om man skulle drömma och det får man!!! Vem skulle man välja? Vem skulle du välja...?? Vem är Mr Right?

Är det:

NR 1

Hunken från tvserien Heroes. Milo har allt ! Han har kroppen, utseendet och intelligensen. Dessutom håller han på att tjäna grova pengar.


NR 2

Ännu en snygging från en tvserie. Wenthworth Miller. Han har också kroppen, utseendet och intelligensen. Han är redan väldigt rik och har dessutom inget hår på huvudet. Vad är det med rakade män som är så snyggt?



NR 3

Mums... Jake har snygg kropp,han har definitivt utseendet och ögonen. Sedan är han HÅRIG, I like hairy men these days...wonder way =)



NR 4

He he...kanske inte såååå läcker, kanske inte sååå sexig.Men säkert snällaste i världen men han är ju egentligen ganska söt....



NR 5

Ja hur är det nu? Utseendet är inte allt, det är det INRE som räknas osv. Japp, man ska absolut satsa på dem som inte fått allt gratis. De är snälla, ödmjuka, ärliga och de behandlar dig som en prinsessa...






Ja, ta nu och rösta på allihopa, så får vi se vem som vinner... Kram <3

Update!! Just nu fungerar inte det röstverktyg som jag tänkt att använda. Gå till denna sidan för att lämna din röst! Puss & Kram

...Midsommarbröllop....


image156
Jaha...så var man där i livet där som man inte riktigt trodde att man skulle hamna. Jag ska gifta mig!!! Coolt, tycker jag =) Speciellt med tanke på att snubben inte ens vet om det! Ha ha ha ha...ok, jag vet, inte 17 är han intresserad, vet inte ens att jag finns...men man kan drömma och dreggla lite....Mums, han e för läcker alltså =)



Copyright: hmmm..ingen aning faktiskt..återkommer med det =)

Grattis på Mors dag Mormor, Farmor & Alla Andra Mammor i Världen

En mor finns med från början
som källan till ditt liv
med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv

Sen livets första måltid
har hon låtit dig att smaka
hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt förgiven
som lindring av besvär
och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är. 

I  livets alla skeden
förblir hon dock densamma
din alldeles unika
älskade och egna mamma


image154

På tal om Star Wars....

Vi lekte faktiskt LOST först... =) Men det slutade med att jag slog i huvudet och då ville jag hellre leka något annat .... Så då blev det Star Wars......

MAY THE FORCE BE WITH YOU...


image153

*ler*


Go och glad kexchoklad...

Jaha så har man då varit på en tripp till Linköping med mina goa och glada vänner. Vi har varit på Fenomenmagasinet, där vi fick leka och experimentera en massa. Man kunde leka pilot oxå, så det gjorde vi (He he, vi lekte StarWars! Kan meddela att Imperiet förlorade ännu en gång...) www.fenomenmagasinet.se Detta är väl värt att åka till i sommar.

Vi fortsatte till en super härlig restaurang, Chili. Där serverar man kinamat. Mumselimums =)

Sedan trippade vi in på IKEA. Oj oj, går det verkligen att gå in där utan att komma ut med något? Jag bara undrar.....
Sist men inte minst, åkte vi till CLOETTA  och deras butik. Där inhandlades godis i överflöd.

Nu sitter man här, illamående, äcklad, magen känns uppblåst och undrar VARFÖR man fick lov att äta så mycket på en gång.... Nu lääääääär det ju dröja innan jag äter godis igen. Garanterat TIDIGAST i morgon.......



image152

bild tagen från www.researcher.se

Hajen

Som liten fick jag av oförstående anledning INTE titta på Hajen filmerna för min mamma och pappa. Jag tyckte de var otroligt orättvisa och dumma. Så en sen natt SMYGTITTADE jag på Hajen 1.... DET SKULLE JAG ALDRIG HA GJORT!!! Av vanlig envishet bestämda jag mig att titta klart på filmen, hade jag börjat så skulle jag sluta... Jag ångrar idag att jag INTE lyssnade på mamma och pappa. De var inte dumma och orättvisa.... de visste exakt vad de gjorde.  Än idag klarar jag inte av att simma på djupt vatten...får en enormt stor panikångest när jag inte bottnar. I yngre år kunde jag inte simma på djupt vatten ens i badhuset.
Trots att alla runt omkring mig loooovat att det finns inga hajar i badhus, simbassänger eller i svenska sjöar...
TILL ER SÄGER JAG BARA HA HA HA...

NI . HADE . FEL!!!

F. E . L OCH VET NI VAD!!! JAG HAR BEVIS...KOLLA HÄR BARA!!!

image151


jo ni, man är aldrig säker... do do do do do do dododododododododo......

Klättermössen...


Medans jag, min syster, Amanda och hennes kompis Maria åkte till Norrköping för att shoppa passade mina barn på att busa med morfar och mormor. De hade det jättebra och många nya upptäckter gjordes. Saga till exempel upptäckta hur kul det är att byta däck på en bil, leta cyklister och klättra i träd. Alexander målade cirklar och fyrkanter med vattenkannan, cyklade och klättrade i träd
.
En rolig och intensiv dag för oss allihopa. Men kul hade vi!!

image148
image149
image155

Nya modebloggen...

eller kanske inte....

Men vad gör man om man saknar en hatt... och dessutom är ett busfrö!!!??? Jo man skapar en alldeles egen modell.

Här ser ni Saga. Hon bär en kreation av Amalia Pannkakslagg.

image147

He he...busigare onge får man leta efter.....................

Skönheten ligger i betraktarens öga....



eller hur var det nu igen....

Skrämmande med tanke på hur många som ser upp till dessa modeller och vill se ut som dem.... Det mesta är fejk!!!!

Nu har alla jag känner bredband....

Och jag tänker lägga ut en liten varning!!!



image146

SÅ HÄR BLIR DET NÄR MAN SITTER FÖR LÄNGE

bild tagen från www.funpics.com


Den blomstertid nu kommer...

Den här bloggen skulle egentligen handla om mer saker än bara mina barn. Den skulle även fokusera på mitt pluggande och kanske lite mer om MITT liv som Eleonor. Men av någon anledning så har det inte blivit så... Bloggen har blivit lite av en portal för alla utspridda släktingar i Sverige som vill hålla sig uppdaterade på vad mina små galningar pysslar med och vilka hyss de har för sig. Allt som händer i mitt liv kanske man inte ska skylta med om man inte vill ha gliringar från snälla släktingar och vänner förståss =)

Men jag skulle väl kunna nämna lite....

Det första året i skolan börjar lida mot sitt slut. Det känns skönt å ena sidan, fast å andra sidan känns det lite vemodigt. Jag har fått sådana fina vänner under det här året. Vi har läst, lyssnat, skrivit, diskuterat, slitit vårt hår, bitit oss i läppen, skrattat, busat, och gråtit. Vi har lyssnat på föreläsningar som någon har somnat på, föreläsningar som har fått oss att ömsom skratta och ömsom gråta. Vi har haft verkstäder där vi fullkomligt har gjort bort oss med själ och hjärta ( slutade iofs med ett trasigt knä, men kul var det!)  Kanske har vissa tyckt att andras humor har varit aningen bisarr eller snarare FÖÖÖÖÖR sexfixerad galen ibland, men men that´s the way i am flåt, WE ARE... =) Men mest av allt har vi skapat en massa ny kunskap, kunskap som är otroligt värdefull. Inte enbart för vår kommande yrkesprofession, utan även för vårt vardagliga liv!


Kärlek då... ja hur går det med kärleken, Eleonor? Någon egentlig kärlek har jag inte i mitt liv. Det finns en person som jag tycker mycket om, vi finns där för varandra helt enkelt...men kärlek, ja vänskapskärlek kan man kanske kalla det, om det nu kan finnas.... *ler*  Mina kära systrar (era små troll) försöker göra så gott de kan... fick ett sms från min ena syster igår...

Hur gamla får de vara* om de inte är 24? Kram M

Jag svarade

Åldern beror på formen =) vadå då?

M svarade

Han kanske är för gammal? Han är 42 år men ser väldigt bra ut! Tänkte på dig när jag träffade honom igår. kram M

He he..din raring... men 42???? Jag återkommer =)

Syster nummer två skickade den här länken med uppmaningen Kolla in Dr Phil!!!

http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,1067515,00.html

He he...på en och samma dag dessutom =) Tack för tipset dock, det fanns mycket nyttigt där som ALLA kvinnor borde veta )=

Här har ni en RIKTIGT desperat brud... pssst DET ÄR INTE JAG!!! ....desperat alltså;)



Förutom detta så rullar mitt liv på i ett behagligt tempo... vissa dagar är mitt gråa hår på väg inom en mycket snar framtid... andra dagar är det å andra sidan långt bort... Jag är så otroligt nöjd med hur mitt eller vårt liv har utvecklats. Nu ser vi alla fram emot en skön sommar....

Kram <3



Fotnötter:
* med det menade hon ju förstås de män som jag kan tänkas vara/bli intresserad av.


Alexander och Arvid

  

Det är jobbigt att ha kompisar hemma =)

Med glimten i ögat....



  

Mi Ögge,  De e Mi Ögge = Min Jögge!!! 

Saga & Traktorn

Alexander har under hela sin uppväxt varit galen i att köra gräsklippartraktor. Nu är han stor och rattar den alldeles själv. Så nu har han lämnat över till sin lillasyster. Även hon ett traktorfreak....

Spana in bruden =)

  

Nästa man till rakning.... =)

Kusin Pontus rakade av sig håret härom kvällen. Alexander gick runt med en fundersam min. - Är du sugen? frågade vi. - Nej, kanske senare,svarade Alexander. Efter en stund så stod han där med rakapparaten i högsta hugg., Nu var det dags! Sedan satt han mycket tålmodigt på stolen tills allt hår var borta. - Nu ser jag ut som du Pontus, sa Alexander och såg riktigt stolt ut.

Nu har han gått runt här hemma och tycker det är skoj att han sticks. - Jag är bäst på att raka mig, men undrar vad min tant ska säga. - Din tant?, frågade jag. Vem är det? - Ja, min tant Maggan såklart!

Ha ha ha ha...ja härlig är han ,om en han är ett busfrö =)

 

Så sänker sig lugnet...

Nu är kvällen här och lugnet sänker sig över Mumindalen.. Snorkfröken sträcker på sig där hon sitter i soffan. Lilla My hoppar runt henne och ropar pip pip pip... PIP PIP....vänta nu... Vadå Mumindalen!?? Vadå Lilla MY!!?? Var fick jag det ifrån... Det måste vara den supertrötta hjärnan som tagit mig i sitt förvar... Jag känner mig aningen luddig...men vet ni vad!!!???

SNART ÄR DET SLUT PÅ SKOLAN, SNART ÄR DET SLUT PÅ SKOLAN. Fattar ni!!!??? Jag har gått ETT ÅR på skolan nu och till hösten blir det Naturinriktningen. Sjukt...helt sjukt, men fortfarande kul =)

Många nya härliga människor har jag mött... några som jag aldrig tappar kontakten med och andra som jag ... ja eee som jag kanske ser någon gång då och då! Skruvade föreläsare och kursmentorer...en del är man nästan livrädd för...he he he och andra helt ljuvliga =) kanske berättar jag någon gång om dem...

OCH

Till er som funderar på att plugga men inte har bestämt er... PROVA!! Jag lovar ni kommer inte att ångra er!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~<3<3<3<3~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saga kan du säga...?

Hörde jag viskandes från baksätet. - Nej, svarar Saga och skrattar. - Jo Saga, säg.....! hörs en busig röst... Alexander fnissar och upprepar sin fråga. Efter en stund hörs Saga säga:

- SKIT PÅ DIG... MAMMA!

Alexander bröt ihop av skratt där han satt och Saga blev ännu mer triggad!

- SKIT PÅ DIG, SKIT PÅ DIG, SKIIIIIIIIIIIIIIIIT PÅ DIG! hihihihihihihihihi

Mmmm...snälla Alexander kan du inte lära henne BRA saker frågar jag.
(Kan väl frivilligt erkänna att jag fnissade inombords ganska rejält själv)

- Ha ha ha...NEEEEJ det ska jag inte, SKIT PÅ DIG!

* Tänk positiva tankar, positiva tankar, positiva tankar... och jag anar stilla i mitt sinne att detta  förmodligen bara är början.... det är väl detta de menar med det livslånga lärandet, eller?

På begäran...

Nu du Farfar här kommer bilderna du väntat på ! =)

          

Hon blev himla söt hon.... Bilderna på Alexander kommer så fort jag hinner ta en bild av honom...INNAN tröjan är smutsig ...hi hi hi

Vernissage

Så avslutades då den här terminen med ett Vernissage på Tigerns avdelning. De har arbetat mycket med sig själva, känslor,kamratskap och naturen. De har ritat, spelat teater exprimenterat och målat. En del bilder kan vara lite suddiga men jag måste bara få dela med mig =)







Sådär ja...det var alla! =) jag älskar mina barns dagis förskola! De är bäst!!! <3

En kompis anländer...

Idag hade Alexander med sig en vän hem.Inte vilken vän som helst heller, utan Arvid. Pappa Arvid! Han tillhör Björnfamiljen som bor på Alexanders avdelning Tigern. De har hittat på en massa bus och Saga har mest varit...sur! =)

Vi har skrivit i Arvids dagbok och nu har de gått och lagt sig!

image114