Elin!

Du är helt underbar! Jag älskar dig oxå så oerhört mycket... jag har känt dig så länge nu och du betyder jättemycket för både mig och barnen..GLÖM ALDRIG BORT DET!!! Kramar Elle

Har du någonsin...

blivit så där riktigt sårad någon gång? Sårad och heligt förbannad!? Kombinationen är inte den bästa... Man kan bli sårad för att någon sviker, för att någon gör en ledsen, för att någon utnyttjar dig eller för att någon ljuger. Men när allt kommer i samma paket så blir man ledsen, arg, sviken men först och främst full i skratt. Ja, det står rätt. FULL I SKRATT! En vän till mig, eller snarare jag trodde personen i fråga var min vän, har utnyttjat mig i syfte att få någon annan att tycka synd om sig. PATETISKT kallar jag det!! Därför blir jag full i skratt. Tänk att en vuxen människa kan betee sig precis som ett litet barn! Det är egentligen sorgligt, här lyssnade man dygnet runt, ställde upp, för så gör en vän. Men för att vinna på det och för att bevisa en massa saker för någon annan, falska saker dessutom, såldes jag hur billigt som helst! Till dig vill jag säga.... Om det finns några "normala" känslor där inne, någonstans... så hoppas jag att du mår riktigt dåligt. Man gör inte så här, och först och främst ljuger man inte för NÅGON!! Det är förbjudet! Hoppas ditt samvete talar till dig, åtminstone ibland. Du har ljugit för mig, ljugit för alla människor runt omkring dig och du kommer aldrig att sluta med det! Eftersom du inte lyssnar på telefon och jag inte tänker ringa dig, trots att du ber mig, så skriver jag det här och hoppas att du läser.... Det du anklagade mig för på telefonen var 100% lögn. Jag har inte jagat dig,  jag hade annat och mer roligt för mig än att försöka få tag på dig. Däremot var jag orolig eftersom jag vetat hur dåligt du mådde, därav de tre samtalen under två dygn...  Men man ska kanske inte bry sig!? Du har flera personligheter och det känns inte bra! jag förstår inte hur du tänker... du kan inte stå för att du vill vara min vän, då det finns människor som pga svartsjuka inte klarar av det...det är sorgligt och patetiskt! Men ni båda behöver inte oroa er något mer, jag VILL VERKLIGEN INTE ha dessa lögner i mitt liv, och en vänskap med dig innebär lögner och svek 24/7... så är det bara. För egen del och på inrådan av många andra klipper jag ALLA band här och nu! TRO MIG!!! Jag har verkligen, verkligen fått nog!!! Ps... jag hoppas innerligt att du berättar allt den här gången, rensar ut all skit som du gjort den senaste tiden så det inte finns något kvar! För det är inte lite det... Sedan hoppas jag du mår väl resten av livet! ds....

Mammas skitunge ;)

Ja, man lär så länge man lever och barn gör inte som man säger, de gör som man gör ... Ja inte vet jag, men nog ser man tydligt att små barn apar efter så mycket de bara kan. Tänk vilken makt man har som förälder..läskigt egentligen.

Men detta är bara FÖR gulligt!

Saga 20 månader vill gärna sitta på pottan...men...INTE UTAN SIN TIDNING!! Ha ha ha

    Hon  läser, nickar och bläddrar. Hon är så himla söt där hon sitter på pottan!

Mamma jag har skrivit min siffra!

Ropade Alexander till mig härom morgonen. Stolt kommer han och visar upp sin hand. I handflatan har han skrivit bokstaven A.
- Titta mamma, det är den jag börjar på , säger han stolt.
- Åh, du har skrivit bokstaven A, säger jag och känner mig oerhört stolt jag med.
Vi förevigade den fina bokstaven, den ska visas upp! Hi hi hi
 Det är härligt när de knäcker koderna!

image111

Där fick jag....

Ja just det...där fick jag för att jag fnissade lite extra på den sista föreläsningen, när en student sa att: klart att de (barn) kan rita en huvudfoting trots att de inte gjort det förut eller har sett någon innan... Ja jag erkänner, jag fnissade lite faktiskt. Det lät så omöjligt...visst Piaget och hans teori i all ära, men allvarligt, skulle "huvudfotingar" vara inbyggda i vårt urspungliga genetiska arv...OMÖJLIGT!!!

Hur som helst, jag tror inte nu heller att den är det, men jag tror att barn kan mer och har mer i sin resväska som inte vi mammor får se....

Ni anar kanske att jag har varit på 4-årskontroll med sonen. Japp, det är alldeles rätt. Jag VISSTE att han ALDRIG har ritat en huvudfoting tidigare i sitt liv. Han har ritat sigalettet, det har han (skelettet alltså), men aldrig att han har ritat en gubbe förut och jag har inte sett några teckningar från förskolan där han har gjort det.

Så hos sjuksyster så satt jag och funderade på hur jag skulle förklara det faktum att han inte ritar gubbar ännu... jag vet ju hur sjukt insnöade de är på det där med stadieutveckling, så ritar han inte en gubbe så blir de väl knäppa och oroliga.... Ok, hur som helst så ber sjuksyster Alexander att rita en gubbe och att han gärna får berätta vad han ritar samtidigt... Mamma ler lite blygt och ska precis säga något intelligent, när Alexander säger: Ok, det kan jag väl... jag börjar med magen, och så måste den ha en hals också.... och ett huvud, så fnissar han lite... armar måste gubben ha och ögon... - Får han några ben då, frågar sjuksyster... Ja det är klart, säger Alexander och ritar dit två ben på exakt rätt ställe.... Mamma bara gapar, men är mycket stolt såklart! -Jaha, säger sjuksyster, han ligger ju långt före i sin utveckling, det måste jag säga, gubben innehåller 4 delar, i 4-årsåldern så är det normalt att kunna rita 3 delar.... Va skoj, säger jag och kramar sonen hårt.... När vi går där ifrån så skrattar jag inombords, där fick jag, där fick jag!! Hi hi hi hi

Vi presenterar stolt: Häxan, Katten & Blåkullafärden

 

Rollista:

Häxan - Saga Friberg

Katten - Alexander Friberg

Så var det dags för den årliga Blåkulla färden då....

Dagen började tidigt med att måla teckningar som skulle delas ut. Magarna fylldes med Spghetti och köttfärssås och sedan en liten tupplur på det... Allt för att få ett så jämt humör som möjligt :) När kläderna för dagen var på, var vi redo för att med snabb fart ta oss till de välkända trakterna kring Blåkulla......


Vi landade först hos moster Carina...

 Det var det skönt att ta igen sig lite....

 Kvasten tog oss sedan till morfar...

     Där hade tuppen redan värpt ägg.. så det mumsades godis för fulla muggar kan man säga...

Vår Blåkullefärd fortsatte sedan till Mormor på fritids, Grannen Ulla som gav oss glasspengar... och avslutades på Café Lokomotiv där vi köpte årets första strutglass..jordgubb och blåbär..mums!!

Men nu har vi häxat för våra när och kära!

Pust, pust och några djupa andetag. Det tar på att vara ute och resa så här i Påsktider. Krafterna trytar, humöret surnar till, sängen lockar och vi ska inte tala om barnen...de är oxå skit trötta!!!


Nu studsar barnen omkring här hemma, fulla med socker, socker och åter socker. Mamma pustar och längtar till sovdags ;) Men man får tänka att det är ju bara påsk en gång om året, då FÅR man äta godis!

Hoppas att alla har haft en bra påsk!

Påskkramar från Häxan, Katten och den trötta mamman!


HJÄÄÄLP!!!!

Piagets teori, Vygotskys teori, Behavourismen, kognivitismen...informella miljöer och formella miljöer..... Jaha, då var den sista kursen på första året igång då. Varför vila när man kan läsa om så underbara pedagoger...hi hi hi..ironin dryper.... Dessutom måste vi läsa originaltexterna... Aja...men jag kan inte låta bli att förundras över hur snabbt det har gått. Det här första året har bara runnit iväg! Men det är fortfarande så himla kul och jag känner fortfarande att detta är RÄTT ;)

Upptäckte i dag att någon liten sabotör ( den här gången är mina barn oskyldiga!) har förstört låset på min bil. Attans bananer är nog det värsta svärord jag kan komma på.... hi hi hi...eller åtminstone det värsta jag törs skriva i bloggen av de ord jag kan.... Fast det är klart...Alexander har ett fiffigt svärord som han använder...det kan jag låna... FÖR HÄXSKULLA varför kunde ni inte låta bli min bil!!!!!?????

Nu är det en sådan där tid på året då alla är ute och flyger känns det som.... ja, inte bara till Blåkulla... Min kära syster Monica tog sig tiden att ta en sväng förbi Thailand i 2 veckor...men förmodligen efter att ha mellanlandat på Blåkulla först..ha ha ha... Förlåt min attityd, men man är ju LIIIITE avundsjuk faktiskt ;) Nej, jag hoppas att de får jätte trevligt, hela familjen är väl värda en skön semester... PUSS OCH KRAM PÅ ER om ni mot förmodan skulle titta in på bloggen <3

I helgen hade vi barnens faster här. Elin är en supermysig tjej! Det var jättekul att ha dig här <3 Lycka till med bilen och körkortet ;)

Nej, nu är det dags att skicka iväg den första reflektionen så nu får ni ha det så bra allihopa! PUSS OCH KRAM SKUMBANAN!!! hi hi hi

Pssst....Ett litet tips bara!! Till våren behöver man städa garderoben på skelett.... passa på nu när det är ljust så länge, då skräms man inte lika lätt... hi hi hi