Oh . my . good

 Som alla i min närhet vet, så är jag helt såld på volvo... den har varit och är fortfarande den bil som jag har haft mest behållning av och som rent interiört aldrig har svikit mig. Stort bagageutrymme....visserligen inte lika stort som på en 745/945, men betydligt större än till exempel Audi. Sköna säten...betydligt skönare än något annat bilsäte som jag suttit i... mycket bra stereopaket... rymligt bakom och framför sätena. Instrumentpanelen är lättskött, inget krångel alls. Bra motor och relativit bensinsnåla (beror på hur man kör jue...he he) Den innehåller dessutom massor av bra finesser som till exempel en dator som söker av vägen 500 gånger i sekunden och sedan ställer in stöt6dämpningen så den ska passa de rådande förhållandena...IDIS som är ett intelligent förarinformationssystem. Det systemet kan man hitta i stridsplan och innebär att datorn fördröjer viss information till föraren i intensiva lägen, t.ex. vid mycket trafik så fördröjer den den integrerade telefonen och skickar igenom samtalet först när det lugnat ner sig... den har en kollisionsvarnare som varnar föraren vid eventuell fara och hjälper sedan till att förstärka bromseffekten vid en hastig inbromsning... kamera för döda vinkeln...backkamera...ja jag kan hålla på i evigheter...Jag SKA bara ha en SÅDAN bil...det blir till att spara eller gifta sig rikt helt enkelt =)

Här kan ni läsa mer om min bil =)


image393
Bild: www.volvocars.se




 


Kommentarer
Postat av: Andreas

Visst sitter man skönt och ombonat i en Volvo. Har en S60 nu. Man kan nog inte åka mycket bättre. Tyvärr är det ingen sikt bakåt, begränsad sikt snett framåt (A-stolparna döljer endel viktiga vinklar) och bagageluckan är i minsta laget.
Larven hade ingen tagg, men ser annars ut som en svärmarlarv. Något kanske har bitit av taggen?

2007-08-08 @ 22:30:10
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Snubben

Själv skräpar jag runt i en BMW kombi inklusive allt, eller... i en bil som speglar min personlighet fullt ut: full av bus.
Ja usch, ja...
:D

2007-08-08 @ 22:50:25
URL: http://snubben.wordpress.com
Postat av: Elle

Andreas: Just det där med att det är begränsad sikt framåt pga a-stolparna är något jag kan hålla med om... Rätt störande... men å andra sidan kan jag ha överseende med det... den är ju nästintill perfekt för övrigt ;)
*
*
Snubben: Tsssssssssssss... *ler*

2007-08-09 @ 10:00:34
URL: http://jissesamalia.webblogg.se
Postat av: Ann-Louise testar

test

2007-08-09 @ 10:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback