Strömmingshelg på Bråviken

Undrar hur det är att dra strömming på Bråviken... kan det var något, frågade vi oss själva. Det måste vi nästan ta reda på. Så sagt och gjort... vi drog ihop familjen, packade matsäcken och tog oss till Kolmården.
Där promenixade vi rakt ut på havet med ungar och vagn och allt. Kontrasterna var hur coola som helst... Vi kom traskande på 1 meter tjock havsis med en massa barn och straxt i närheten av oss kom ett JÄÄÄÄTTE stort lastfartyg glidandes genom isen.
Solen sken och det blåste lite.


Icecool baby ;)


Välklädda barn redo för fiske


Pimpel pimpel :)

Galet ljuvligt :D


Mmm... vackra, underbara barn


Min kille :P


Här pimplas det för fullt :)


Några små firrar blev det allt...




och så var det det där med kontraster...


Häftigt va!?!?!?

Ja nu undrar ni säkert vad vi gjorde med Lucas. Kan meddela att han sov ett bra tag och när han vaknade var han vrålhungrig. Tja, kunde man förr i tiden så ska inte jag vara sämre... vi ammade, mitt ute på havet, med blåst i håret och strömmingar omkring oss. När han ätit färdigt somnade han mycket duktigt i sin vagn igen. De andra barnen tröttnade på att pimpla, man sprang runt bland de andra, pratade, frågade och busade med varandra. Har man bara en ryggsäck full med godis, frukt och varm choklad samt en mattermos med kokt korv så står sig i stort sett vilket barn som helst och vuxen, skulle jag tro.

När vi var färdiga så åkte vi hem, rensade vår fångade strömming och stekte den. Mmmmmm vad den smakade gott!




På söndagen åkte Alex hem till en kompis och vi andra gick på långpromenad. Härligt med sol! Nu är vi redo för en ny vecka!!!

Det var vår helg... vad gjorde ni i helgen då?

Kramen


Kommentarer
Postat av: Moster/syster Monica

Åhhh...vilken mysig helg ni har haft:)

Min helg har bestått av: Stavgång med mamma,lördag söndag hmm..undrar om det inte var fredag också.

Söndageftermiddag: träff med gamla skolkamrater..hmmm.. 31 år sen vi gick ut nian..otäckt att tänka på men det var supertrevligt:)

Puss och kram

2010-03-08 @ 18:59:46
Postat av: Moster/syster Monica

Förresten...Mange Mange...du är en cool kille:)

Hänvisar till bild ett:) hihihi

2010-03-08 @ 19:01:44
Postat av: Elle

Herregud, ni kommer försvinna så som ni traskar på. Jag har joggat (frågar ni Magnus skulle han säga "gått i lite snabbare tempo än vanligt")5 km idag och tränat lite muskler... jag BEHÖVER försvinna ganska mycket faktiskt ;)



Mysigt med klassträff...såg de ut som de brukade?

2010-03-08 @ 19:02:49
Postat av: Elle

OJOJOJ ja han är cool min älskling, förresten är han ute och styr upp ruskbullarna i Finspång i kväll minsann...mhm min man det... ;P

2010-03-08 @ 19:04:24
Postat av: mormor

Ååå!! man blir ju avundsjuk, vad mycke roligt ni gör tillsammans, barnen ser ut att trivas. som sagt stavgång med Monica, trevligt att gå tillsammans, har gått c:a 3kilometer i dag...kram

2010-03-08 @ 19:20:36
Postat av: syster/moster nina

HMM!!! nja inte allt för imponerad med det dära med hav, is, vatten,båtar och allt annat skrämmande;( brrrrrrr får panik i magen bara jag tänker på det, och sen att se bilder på eländet gör att jag i natt kommer ha skrämmande mardrömmar "buuuuhu:(" Jaja ni ser ju glada ut det är väl det viktigaste eller?? haha

puss kram på er

2010-03-09 @ 18:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback