Första dagen är alltid värst...eller!?!?!

-Luktar det lik om den här, frågar han när han går in genom dörren. I nästa sekund trycker han upp sin poliströja under näsan på mig och ja, gott luktade det ju verkligen inte.
- Den kanske du ska tvätta, svarade jag medans jag luktade på jackan och byxorna... yuack säger jag bara YUACK!!!!

Jodå, mannen fick stöta på både värdetransportrån och gammal lik den allra första dagen, inte dagsfärskt heller om jag förstod honom rätt. Det rörde sig visst lite trots att själva människan var död... Inte lika avundsjuk på den delen som på allt det andra dock ;P

Skämt åsido...

Det måste vara psykiskt påfrestande att stöta på dels de döda men även de anhöriga sen... jag kände mig lite otillräcklig både igår och idag. Hur stöttar man någon som upplevt en massa saker som jag inte har den blekaste aning om vad det innebär. Jag kan ju ana, men aldrig förstå hur det är. Vad säger man, vad gör man...  

Idag har han minsann varit upp och hämtat matlådan. =D Saga skrek och sprang in på rummet. Efter en stund kom hon ut och kikade lite på pistolen och den RÖDA burken med pepparspray.

- Spännande att ha fått besök av polisen, konstaterade Saga sen. Nu undrar nog grannarna... 

Kommentarer
Postat av: syster/moster nina

Jo det där är inte att leka med:( hoppas han vet hur han själv ska hantera det, man sväljer lixom inte bara och går hem och låtsas som ingenting, är rädd för att han tyvärr kommer uppleva en del värre saker oxå:( men med en sån som dej "älskade syster" i närheten så kommer han fixa det mesta:)

puss och kram på er alla

2010-03-09 @ 18:39:52
Postat av: mormor

ja, det var ju inte det trevligaste man kan råka ut för, men man får hoppas att han fått lära sig att hantera sådana saker oxå. puss o kram på er alla

2010-03-09 @ 19:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback