Tandvärk, spruträdsla, för små kläder och kalasinbjudningar

Jaha, så var det då min första kväll som enbart mamma och inte student. Lärare är jag ju iofs numer, men inte en verksam sådan. Funkar bra hitills. Klockan är nio, alla barnen sover och jag sitter vid datorn och ugglar. Dessutom gav jag barnen varsin femma om de borstade sin mammas hår medans de tittade på barntv... de tjänar pengar och jag har det mysigt...funkar tycker jag.  Jag fick påminna dem några gånger dock... Öh, hörru, haru glömt bort pengarna eller?!? B O R S T A

Nåja...

I morgon ska jag ta Alexander till BVC för sin 2:a vaccinspruta, blir sådär kul kan jag säga, men är man mammaledig så kan man väl fylla tiden med en massa sådana där tidsödande saker. Sen ska jag nog gå hem och städa och tvätta... eller kanske bara läsa en bok, jag kan ju disponera tiden lite som jag vill jag.

Upptäckte igår att klänningen inte passar, ni vet den som jag skulle ha på fredag, när Magnus tar examen. Jag kommer i den, men det blir inte bra *skakar på huvudet* inte bra alls faktiskt. Nu har jag fixat nya kläder, det blir svart, svart och svart med svarta stövlar till. Tänkte att om jag har svart så syns jag inte så jättemycket. Det är bra...

När Alexander gick och la sig ikväll berättade han att han ville ha pyjamasparty med spökhistorier. Sedan var han tyst en stund och sedan sa han:

- Jag måste ju bjuda dem, så att de kommer igång att bjuda mig...

Usch och fy bubblan vad det gjorde ont i mig. Jag avskyr de där kalasen som ställer till så mycket vånda hos barnen. Man KAN ju inte bjuda ALLA, men jag skulle vilja... ingen ska behöva känna sig utanför... Nu vet jag att inget barn har hunnit haft kalas i klassen och den som skulle ha det fick lov att ställa in av någon anledning, men ändå...

Aja, vi får hoppas att de tänker på min lilla kille när de bjuder in på kalas. Det gör nämligen ont i en mamma också om ens barn inte blir bjudna på kalas.

Nu ska jag gå och lägga mig. Längtar tills på torsdag när jag får hämta hem mannen för gott.... FÖR GOTT!!! Älskar dig!!!

Snart är det hans tur att ta klivet ur studentrollen och på måndag börjar allvaret... HANS allvar alltså...jag ska ju vara HEMMA 1 ÅR, om nu någon har missat det ;)

Kram Kram


Kommentarer
Postat av: moster nina

Jag förstår din oro, man vill inte att ens barn ska behöva känna sig utanför:(

ja!!! ett pyjamasparty med lite ruskiga spökhistorier och godis i massor, wow vad kul:)

kramis till er alla:)

2010-01-20 @ 09:44:10
Postat av: Moster/syster Monica

Klart han blir bjuden..en sån kille som han.Men jag förstår din oro, det var jag med när barna var små.Hittade du stövlar?...fasiken vad trevligt att ha en sån som Magnus hemma,när han inte springer runt på stan och är en cool polis:)snart vågar man inte ge sig ut på den byn.. hahaha!

Eller hur Mange<3

2010-01-20 @ 15:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback