Gammalt skit liksom...

Funderade på gamla tider... det händer då och då att jag gör det. Funderar på sådant som man upplevt och erfarenheter som man har med sig i ryggsäcken. För även om ryggsäcken har blivit mycket mycket lättare, så finns det saker kvar som inte är så lätt att göra sig av med. De ligger där längst ned i ryggsäcken och gör så att den fortfarande är tung emellanåt. Ibland så kommer den gamla tiden tillbaka och sparkar undan fötterna för en. En sådan dag är man mer sårbar än andra dagar. 

Jag har fortfarande kvar några av mina gamla överlevnadsstrategier, även om det inte är några som jag är nöjd med, så finns de kvar. Ibland önskar jag att det respekterades av de runt omkring, samtidigt som det är dumt att låta andra lida för gammalt skit som JAG har upplevt. Men det är som det är... Jag jobbar dagligen med att bryta gamla beteenden och jag är riktigt riktigt stolt över mig själv. Jag har kommit så oerhört långt med mig själv på det planet. Men ibland känns det som att det inte räcker... 

Jag har en förmåga att tolka andra människors beteenden och reagerar instinktivt på det. Mitt problem är att jag läser människors signaler mycket tidigare än andra gör och även om det inte betyder något så tar jag illa vid mig. Människor kan dippa, men jag läser den dippen och tänker att NU kommer det... Men det var så jag levde... jag fick alltid, ALLTID lov att ligga steget före bara för att slippa dåliga överraskningar och för att kunna hantera det dåliga bättre. Men just detta är svårt att förstå om man inte upplevt det själv. Jag respekterar att andra har sina svagheter, detta är min...

Till något HEEELT annat... idag börjar mannen jobba! han var SÅÅÅÅ fin när han åkte hemifrån i morse, i sina poliskläder. Jag tycker jämt han är den absolut snyggaste människan i världen, oavsett vad han har på sig, men, han är förbaskat fin i sin uniform. Oj Oj Oj...
Hoppas han får en fantastiskt dag! Älskar dig!!! <3


Kommentarer
Postat av: Moster/syster Monica

Gammalt skit kommer vi nog få leva med..litegrann i alla fall,jag tycker du hanterar det bra:)

Sen detta med din karl,säg inget till honom..men jag tycker också han är fin i uniform..jag går igång så sånt,Hihi..idag på lasarettet så sprang det en skiiiitsnygg läkare där..:) hihih



puss och kram på er alla<3

2010-01-25 @ 16:51:42
Postat av: Elle

Lessen Monkan, men min kille läser också min blogg ;)

2010-01-25 @ 17:54:39
Postat av: Moster/syster Monica

Hahahaha...(jag vet) Men Mange Mange...bli inte kaxig nu:)

Kam

2010-01-25 @ 20:51:26
Postat av: Moster/syster Monica

Hahahaha...(jag vet) Men Mange Mange...bli inte kaxig nu:)

Kam

2010-01-25 @ 20:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback