Barnlexikon

Varför kan det inte finnas en universallösning till de "barnproblem" som dyker upp? Varför ska det behöva vara så förbaskat svårt att hantera de små liven, när de är så enkla att göra? Får de gå ut, vill de vara inne. Är de inne, vill de gå ut. De får massor av saker att leka med, ändå hävdar de att det inte finns något att leka med. Leker de ihop är de osams, leker de på själva på sina rum, vill de ha någon att leka med. Har de röjt runt blir de arga när de måste städa och när de inte hittar sina saker för det är så stökigt blir de vansinniga... Ja, listan är oändlig. Tjat, tjat och åter tjat är det enda som existerar känns det som. Vad har jag gjort för fel liksom...


Kommentarer
Postat av: Moster Monica

Hej mina vänner!!

Allt bra ser jag,mysigt på isen kan jag tro? Hur mycket har du Elle gått ner i vikt ser ut att vara en del syns ju inte att du varit med barn:) Har nu inhandlat coola kläder till Lukas,kommer ni upp nåt?Innan de blir för små:)

Varma kramar i kylan<3

2010-01-05 @ 08:10:58
Postat av: Moster Monica

Just det?? Du har inte gjort nåt fel!! Barn bara är såna:)

2010-01-05 @ 08:12:13
Postat av: moster nina

hej på er alla godingar:)

ser kallt och mysigt ut att vara ute och njuta av snö och is;) tänk om jag oxå kunde vara det:( jag kommer väl ut samtidigt med kossorna när dom gör sina vårsprång ut i hagarna;) precis! barn är sådanna, så enkelt är det, "sorry" men själv tycker jag nog att den tiden, jämfört med när dom blir större, är ganska lättsam trots allt, även du kommer att sitta och säga: små barn små bekymmer STORA barn STORA bekymmer;) synd att man inte har den erfarenheten redan när dom är små, då skulle man se saken på ett helt annat sätt;) så njut av den jobbiga tiden då du fortfarnade kan ha kontrollen och vet att dom är där du vill, för sen har du ingen kontroll alls;) nä nu ska jag åka ärselkana ner för trappen och fylla pannan det går åt i den här kylan;)

kramisar till er alla:)

2010-01-07 @ 09:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback