WOW

Jaha, så har man då varit på dressyrlektion på den lokala ridskolan. Åkte dit tillsammans med Linda. 
 Det var hur kul som helst!!!
Av någon anledning var hästen som jag tyckte såg lagom ut på håll, skolan högsta och största, 170 i mankhöjd. Jag kom inte ens halvvägs med foten till stigbygeln. När jag väl fått upp den orkade jag inte häva mig upp i sadeln... Det står en pall där borta i hörnet, hörde jag ridskolläraren ropa över hela ridhuset. Det var bara att mumlandes svordomar ta hästen och knata bort till skamvrån och den väntande pallen...

Därefter bar det iväg ut på fyrkantsspåret. Under de kommande 45 minutrarna avverkades volter, skänkelvikningar, trav och galopp efter varandra. Gick rätt ok och det var superkul, men jobbigt. Man använder verkligen hela kroppen och jag känner redan nu att jag kommer vara öm i morgon.

Nu ska jag krypa ner bredvid mannen och sova...
Det är så underbart... jag får sova bredvid honom VARJE natt numer.
MYS!!!


Kommentarer
Postat av: syster/moster nina

Hur känns det? ömmar det på vissa ställen??;)

kram

2010-02-04 @ 09:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback