Det onda ögat...

Vi hade precis kommit hem från en skön och lång promenad. I dörren stod två yngre killar och försökte bära in en frys till grannen.

- var ska ni med det där? frågade Saga
- precis in till höger här, svarade den ena killen.

Saga bestämmer sig för att se till att det går bra. Hon sätter sig i trappen och studerar dem medans jag baxar ner vagn i förrådet. När vi ska gå upp kommer den ena killen ut igen.

- Var ska du nu då, frågar Saga
- Nu tror jag att jag ska hem, svarade killen, måste skotta snö från taket...

Saga tittade fundersamt och sedan sa hon

- Är du Vallonbygden?
- Mmm, svarade killen
- Är det du som skottat snö på mitt dagis?

Efter mycket om och men säger killen att Ja, det var han som varit där och skottat snö från taket.

- Så det är DU som har spärrat av lekhallen, sa Saga med eftertryck på rösten.
- Ja, joooo... svarar killen lite osäkert den här gången.

Saga tittar på honom med svart blick...

- Jag GILLAR att vara i lekhallen...

 Killen tittar på Saga och sedan på mig....

- Trevlig helg, sa han sedan och pep iväg

- Vore skönt med sommar, skrattar jag liksom för att ta bort allvaret från det hela... Men det gick så där. Han var redan borta. Undrar om han vågar komma tillbaka? Min tv funkar liksom inte.... skulle behöva hjälp med den.



Kommentarer
Postat av: mormor

visst är hon för underbar, det är dom båda två älskar er så mycket. vi ses på söndag

2010-02-05 @ 16:57:15
Postat av: mormor

visst är dom för härliga dom små liven, att få höra deras underfundiga uttalanden, saknar det... älskar er syns på söndag

2010-02-05 @ 17:13:06
Postat av: Moster/syster Monica

Hahahaha...ja du,vilka smarta ungar du har,talets gåva det har dom båda två:)



Kram kram

2010-02-07 @ 08:16:48
Postat av: Sara

Hahaha. Skarp tjej :)

2010-02-07 @ 19:26:52
Postat av: Elle

Ja hon är inte så dum hon inte... ler



Mormor: Det var mycket skoj att ni kom. Vi ses snart igen!!



Sara: KLart hon är skarp, hon har ju världens smartaste morsa :P

Har pratat med Emilia, hon är också på för en tjejkväll. Jämna helger är barnen bort =D

2010-02-07 @ 19:39:30
Postat av: Sara

Vad roligt. Då ska jag ta tag i det snart :). Ska kolla med Lisa också :)

Kram!!

2010-02-08 @ 20:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback