Nytt år på G

Jaha, så var en hel månads planering och handlande över på blott ett par timmar. Barnen har varit borta en vecka och vi har passat på att bara ta det lugnt. Vi har njutit av god mat och snöiga promenader. Dessutom har vi sovit till 10 på morgonen... undrar hur det ska bli att börja med rutiner igen?!?!


Den 22:a firade vi lilla julafton med barnen. Mormor och Jessica kom och vi hade jättemysigt. Barnen blev glada över presenterna, men de hann ju inte leka så mycket eftersom de åkte till Håkan dagen efter...

Julafton var hur lugn som helst för vår del. Vi firade med farmor, farfar och farbror Micke på eftermiddagen. PÅ kvällen åkte vi till Sonstorp som ligger ungefär 7 km mot Örebrohållet till. Där bor Magnus farbror och faster. Vi åt julmat, fikade och pratade. Det var jättemysigt!!




Nu väntar vi in det nya året. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra än. Är lite sugna på Nyårspromenaden i Norrköping. Ska visst vara jättefint. Frågan är bara om Alexander fixar det... han tycker ju sådant är lite läskigt och det blir bara tråkigt för alla om han blir rädd. Får hoppas det går över snart... Vi får se vad vi gör.

När nya året närmar sig så kan jag inte låta bli att fundera över vad det nya året har att ge oss. Jag vet av erfarenhet att saker kan både vända och hända på hur kort tid som helst. Jag ska vara mammaledig och Magnus ska börja jobba...som polis...på riktigt! Alexander ska börja skolan och så småningom ska jag börja söka jobb.  Kommer jag att få ett jobb? var ska Alex gå i skolan? Kommer han att trivas? Kommer vi att ha hittat ett hus? Hur kommer det att bli med allt det nya? Det får tiden utvisa...men det är faktiskt både spännande men även lite läskigt...
Men om allt bara får vara EXAKT som det är JUST NU, så är jag den lyckligaste i hela världen...

Hoppas att alla får en mysig och härlig Nyårsafton. Ta hand om och var rädda om varandra.
Vi hörs nästa år!

KRAM E


Kommentarer
Postat av: moster nina

Halloj på er alla godingar:)

Önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!:)

Puss och Kram

2009-12-31 @ 10:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback