Tystnad

Som ni kanske har förstått så har det hänt lite saker här i trakterna kring mig... Tyvärr inte av den goda sorten. Något som man bara har gått och väntat på har skett och när det väl hände chockade det oss alla. Tyvärr kan jag inte gå in på några detaljer.... MEN

pga all denna röra återvände min gamla hund hem till mig. Det var ett kärt återseende och det kändes skönt att äntligen ha henne hos mig igen. Hon har haft ett par jobbiga år bakom sig, men nu har även hennes råtthjul slutat snurra. Tyvärr kunde hon inte stanna då Sagas astma slog ut i full blom här i lördags. Men Nikki har det  nu bra hos ett par vänner åt mig.... Tack gulle ni för hjälpen...  Dessutom tog jag upp kontakten med uppfödarna till Nikita och det var även det riktigt trevligt! No hard feelings där =) tack till er för goda råd och tips!

Det har snurrat rejält i mitt huvud... Just nu skulle jag önska att det var möjligt att få åka upp till Norrland och andas lite äkta norrlandsluft ett par veckor... Vi får se om det går att ordna! När något sådant här händer börjar man omedvetet att grubbla över saker som hänt tidigare.... Ens eget liv rullas upp dygnet runt och det blir aningen svårt att fokusera på det som är viktigt. Men nu känner jag att jag återigen börjar få kontroll över saker och ting, precis som alla andra gånger. Men nu får det banne mig räcka!

SÅ.... nu är jag på banan igen, som polisen sa! =)


Kommentarer
Postat av: StoraSysterMonica

Det är bra elle...du är stark,det är skönt att veta.Och du har oss det vet du.
Kramiz

2007-09-13 @ 12:24:47
Postat av: syster nina

:) va jag blir glad av att du är den du har blivit...sååååå klarsynt och positiv (mitt i allt skit) så härlig:) precis!! du har oss OCH vi har dej (er) puss/kram love y sister(s)

2007-09-13 @ 17:17:19
Postat av: Andreas

Du har så rätt. Internet är ingen plats för privata detaljer.
Men helt allmänt:
När det snurrar som värst kan det bli som en emulsion inuti. En riktig soppa med alla tankar och känslor huller om buller. Hur man än försöker så kan man inte sortera tankar och känslor. När man får lugn och vila, och tiden gör sitt, kan emulsionen försvinna, och faserna delas upp. Känslor och tankar kan sorteras i prydliga fack inombords. Då kan man börja bygga upp, bearbeta, sortera minnen och återvända från kaoset. Men det tar sin tid.
Jag har inte en enda poäng i psykologi (men ett antal i kemi), detta är därför bara mina egna erfarenheter och tankar.
Förlåt om det blev lite abstrakt med emulsioner och sånt. Men när någon håller på att oxideras så...
Andreas

2007-09-13 @ 21:03:30
Postat av: Elle

Tack kära älskade ystrar, jag vet att ni finns där för mig och min familj och jag/vi uppskattar det väldigt mycket!
Andreas: Mycket bra förklaring =) Det är ju exakt så det känns. Förövrigt så läser även jag kemi, så då vet jag var jag ska ställa frågor om det skulle behövas ;)

2007-09-14 @ 05:47:14
URL: http://jissesamalia.webblogg.se
Postat av: Elin

Jag vill hemskt gärna ha henne. Då får hon vara hos någon hon känner. Ta det i beaktelse.

2007-09-14 @ 10:14:40
Postat av: Elle

Elin: Jo jag vet att du gärna vill ha henne. Men jag vet också att du ska åka till usa och har en skola att ta hand om. Jag har redan ordnat ngn som vill ha henne de få år hon har kvar. Tack ändå!

2007-09-14 @ 16:19:21
URL: http://jissesamalia.webblogg.se
Postat av: Elin

USA är inte bestämt. Det är något som bara har pratats om. Jag hade en skola när jag hade Okhar också, men då var det inga problem att lämna honom till mig.

2007-09-15 @ 00:46:26
Postat av: Elle

Elin: Jag anser inte att detta är riktigt rätt forum för den här diskussionen...Jag har redan bestämt mig så vi behöver inte diskutera detta
mer. Jag har hittat bra ägare som jag är nöjd med redan. Jag ändrar inte på detta beslut. Ledsen om du blir besviken... Hoppas att allt är bra med er annars!

2007-09-15 @ 08:25:57
Postat av: Andreas

"I brist på bröd
får man äta limpa" sa ofta min morfar. Finns det inga nya inlägg blir det kommentarer på nåt gammalt. Man kan ju inte bara sluta läsa en blogg för att bloggaren har en paus. Då kan man ju missa nåt bra när det kommer igång igen. Ha en bra kväll! Hoppas alla din morgondag blir guld. Andreas

2007-09-17 @ 22:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback