Moppipeden

Plötsligt blev vår lugna morgon mycket tyst... Vänta nu, var tog Saga vägen? - Hon leker nog och glömmer bort tiden, sa Alexander när jag uttalade mina funderingar högt.... -Men mamma tänk om hon leker med mina tuschpennor, ropade han i nästa sekund!.... SHIT, tänk om hon gör det ja, då är det inte fint på väggarna... Aningen orolig styr jag mina steg mot Alexanders rum. Inte ett knäpp hörs därifrån... Jag öppnar snabbt dörren. Där sitter Saga i en gammal kartong med sina leksaksnycklar i handen. - Hej mamma, säger hon. Jag tankar Moppipeden! Åhh, (djup suck av lättnad) tankar du mopeden, vad fint gumman.

Sedan lekte de bägge två med Sagas påhittade Moppiped. Gud vad jag älskar barn med fantasi =)

91806-457

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback