Jätteduplo och tystnad

Mmm jag vet, jag är ganska tyst... det beror inte på något annat än att jag inte har så mycket att skriva om just nu. Livet är lugnt och behagligt, skolan går bra även om det börjar kännas jobbigt att köra den där hemska vägen alldeles för ofta, dessutom känns det i plånboken. Barnen mår bra och trivs som fiskar i vattnet på deras förskola. Alla är vi otroligt nöjda med att hösten tagit Sverige i besittning... mindre kul är att bilf*n kanske har gått sönder, jag hoppas att det BARA är ett dåligt batteri...

Gårdagskvällen tillbringades på golvet i Sagas rum. Där monterade vi ihop en hylla från Ikea. Det blev jättebra och jag förvånades över vår otroliga teamwork. Saga satte i pluggen, Jag monterade ihop hyllorna och Alexander skruvade i skruvarna. Det var superkul..precis som ett jätteduplobygge.... Fint blev det också! Tänkte att jag skulle lägga ut bilder, men av någon anledning har kameran rymt...eller snarare sovit borta hos syster C. Får hämta den och sedan ska ni få se Sagas fina rum.... Alexander väntar på sina bokhyllor som kommer snart, det kommer också att bli ett superfint rum när det är klart.

Just nu pågår ett rally här hemma... mycket tidigt i morse kom de allra första rallybilarna. Rallyt pågår sedan hela dagen på olika sträckor i området.... Pga detta så är flera av våra vägar avstängda under dagen, så man tar sig KNAPPT någonstans just nu...men å andra sidan är ju min bil död så jag tar mig ju ändå inte någonstans....


Men ut i det begynnande höstvädret SKA vi och hälsa på kusinerna. Sedan ska det lekas hela dagen!

Tjingeling på er!


Kommentarer
Postat av: syster nina

Hallo! ja som sagt, kameran kan du hämta efter kl: 1730 i dag då våran väg öppnas för "vanlig trafik" igen,, än så länge är det lungt här men räknar med att det snart står en bunt rallybilar och gasar här utanför;)....nä nu ska jag skruva vidare på garderoberna, ha det skönt i höstsolen Kram:)

2007-09-01 @ 10:54:10
Postat av: StoraSysterMonica

Ja, ni är en otroligt "familjeteam"(kan det heta så, det låter konstigt!?)Skit samma...jag kan se er hålla på, ni är en riktig "micklarfamilj"*fniss*
Rallyt märker inte jag nåt av...men jag måste ner till byn...shit.
Love you all.

2007-09-01 @ 11:29:10
Postat av: Bittan

det är inte lätt att bo omkring tystberga just nu. inte en väg som är fri från Rallybilar..och det låter mycket utanför mitt köksfönster.vroooooom, vrooooom, vroooooom :)
kramen

2007-09-01 @ 13:51:20
Postat av: Andreas

IKEA-prylar är kul att bygga ihop! I alla fall när alla delar finns med.

2007-09-02 @ 23:48:13
Postat av: Sara

Eleonor! Har du sett det här??? Äntligen börjar det snart igen!!
http://www.youtube.com/watch?v=HSqVRUlvOjA

2007-09-03 @ 11:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback