Räkna med Numbert...

GoBoken har en helt underbar serie som handlar om siffror, Mitt första 1-2-3. De tar på ett mycket pedagogiskt sätt upp grunderna för matematiskt tänkande. De har även en läroplan för serien och de har ett genomgående tema som barnen lätt känner igen sig i. Som pedagog blir man lätt hemmablind och jag har funderat mycket på hur jag INTE ska ta död på intresset för lärandet av siffror och bokstäver hos min son. Man kan ju lätt bli intensiv och trötta ut dem...

Men denna serie har verkligen fått Alexander att bli motiverad alldeles själv att lära sig siffror. Han räknar allt han kommer åt. Han letar "raksträckor" alltså ettor ute i naturen. Han kan formerna och hittar även dem överallt.  Han är såååå duktig!!! Hans mamma är otroligt stolt över honom och hans nyvunna kunskaper!!!

 Detta är Numbert, visst är han söt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback