Utrensning...

Idag har jag röjt alla mina skåp, lådor och innersta hörn... Det var ett tag sedan och jag hittade brev som jag skrivit till andra och till mig själv. Jag satte mig ner för att läsa igenom de där breven...

VEM i hela friden har skrivit dem, undrar jag stilla. Den människa som skrev de där breven finns inte idag. Hon har som en skugga förföljt mig, men nu har hon tonat bort och försvunnit...Jag hörde henne när hon tog sitt sista andetag och det sista hon sa var:

- Var rädd om dig och låt mig ALDRIG, ALDRIG komma tillbaka!!

och vet du, min följeslagare och hemliga vän.... jag släpper aldrig in dig i mitt liv igen, så det löftet kan jag hålla... Hej då...viskar jag...

Jag tittar mig i spegeln och tar ett djupt andetag. Leende och med stolthet i ögonen, klappar jag mig själv på axeln:

- Fan, vad du är bra!!!

Kommentarer
Postat av: syster nina

Ja visst är det skönt att upptäcka positiva förändringar i livet, ibland kan man ju önska att livet skulle vara som förut, bara för att det är smidigast så, men när man upptäcker allt postitiva i det "nya" med klara ögon så vet man snart vad man saknar och inte saknar, vad man vill och inte vill, det är härligt med insikt eller hur? Att du är en annan människa idag vet vi, kan beskriva dej ganska bra.... DU är en nyfiken, glad, sprallig tjej med fräsch stil och attityd, nyfikenheten på livet gör så att du lyser upp liksom, och om du fortsätter livet med dom kliv du redan tagit (fast det känns tungt ibland med trötthet och ensamhet) så kommer du snart finna det du verkligen söker............."för är du snäll mot livet, är livet snällt mot dej" kram på dej lillasyrran

2007-06-18 @ 12:07:21
Postat av: Elle

Jisses Amalia..det värmde <3 Kram på dej oxå storesyrran

2007-06-18 @ 13:05:21
URL: http://jissesamalia.webblogg.se
Postat av: MsTake

Gud så underbart att läsa - det gick rysningar genom hela mig. Igenkännande, härliga.
Grattis :)

2007-06-18 @ 17:33:21
URL: http://trettiosomething.blogspot.com
Postat av: Stora Syster Monica

Jag håller med dig:FY FAN VAD DU ÄR BRA!!
Puss

2007-06-20 @ 18:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback