Oj oj och pust pust

Nu är jag hemma efter att ha plöjt igenom Stockholm med bilen... kö och regn, hujedamej! Jag har haft en bra dag med en kär vän, vi har spelat minigolf... gissa vem som vann...PRECIIIIS... HAN! fan fan fan jag hatar att förlora....

Gårdagskvällen var en riktig härlig en....

Jag planerade att färga håret, det behövdes kan man säga. Barnen lägger sig för att sova, men har inte riktigt varvat ner... ja ja tänker jag, de somnar snart... men tji fick jag...

Efter en stund hör jag Saga ropa:

- MAMMA, BAJS!!

Jaha, suckar jag och tänker att då byter vi väl blöja då.... ja just det, om det nu hade funnits någon bajsblöja att ta reda på... för Saga, det älskliga lilla, lilla barnet hade tagit AV sig blöjan och bajsat I sängen... fan fan fan

Medans jag håller på att ta reda på sängen kommer Alexander upp:

- Mamma, jag har kissat på mig....
- Va? frågar jag, vad menar du?
- ja, jag tittade på den cooliga bilen o glöööööööööömde....

Aja, det var bara att ge sig på nästa juvels säng (jag tror personligen att han bara ville vara uppe en stund till)...

Barnen ligger ÄNTLIGEN i sina sängar... Saga med ny blöja och Alexander med nya lakan....

NU SKA JAG FÄRGA HÅRET!!!

När jag står färdig att skölja ur färgen kommer Alexander in i duschen:

- Mamma, jag har petat in något i näsan och det gör ont!
- Va, säger jag och virar snabbt om mitt oursköljda hår med en handduk och kastar på mig badrocken...
- Ja, det är plutten till den radiostyrda bilen, som jag fick av Monica...
- Men HUR kunde du stoppa in den, frågar jag och lyser med lampan

Jodå, mycket riktigt. I näsan sitter det lilla skyddshöljet till antennen från den radiostyrda bilens kontroll...

- MAMMA, KISS!!! ropar en röst från Sagas rum...

Shit, shit, shit... jag springer in med andan i halsen, och självklart besannas mina värsta farhågor...

SAGA I SÄNGEN, UTAN BLÖJA OCH SÄNGEN FUUUULL MED KISS...såklart, vad annars..

Då och endast då kändes det som att jag höll på att upplösas i atomer, molekyler, minipartiklar...ja vad som helst...

VAD GÖRA DÅ?

Skicka msn till Birgitta som bor granne med oss och dessutom jobbar på akuten, hon kommer över och försöker hjälpa till, men den sitter för djupt.

DÅ:

- SHIIIIIT MITT HÅR! Jag hade glömt bort mitt färgade hår bland alla sängbyten och uppstoppade grejjor i näsan...

Efter mycket om och men får vi en tid på vårdcentralen och jag sköljer snabbt ur håret... men tack och lov, det satt kvar..pust pust...tur att jag inte hade permanent färg, då hade det kanske gått illa...

Birgitta stannar kvar hos Saga (Tackoch lov att vi hade henne här) Alexander och jag åker in...

På vägen frågar jag igen:

- VARFÖR stoppade du in den där gejjen i näsan?

- Jag skulle kolla om det var en köttbulle... Mamma, du vet SÅÅÅNGEN!!!*

ANDAS ANDAS ANDAS

Väl inne får vi träffa en jättesnäll doktor... hon tittar och tittar...

- Men , det finns inget här... är du säker på att du pillat upp något?

- Jo, svarar jag, vi har ju sett den!

- Jo, svarar Alexander, men jag har svalt den, den åkte ner.......

Ha ha ha, jag kan inte göra annat än skratta, lite sådär lätt snurrigt, utsjasad.... Så det var bara att åka hem i ogjort ärende...


Hemma hittade vi Saga och Birgitta, läsandes saga... De hade funnit varandra riktigt bra! Fast jag var inte ett dugg orolig, Birgitta är supermysig =) TACK SNÄLLA SNÄLLA DU för hjälpen.. den var OVÄRDERLIG!!

Sedan somnade vi alla tre väldigt fort... och vaknade sent i morse... och jag är trött efter dagens ..... minigolf, så jag går nog och knoppar nu!

KRAM PÅ ER ALLIHOPA

Fotnot:

* Här snackar vi avancerade grejjer.. Alla minns vi väl den oerhört irriterande låten, Du får inte stoppa köttbullar i näsan, Marcus... Den har nu tydligen kommit tillbaka en vända till..JIPPIE! Tack för den televerket....


Kommentarer
Postat av: Bittan

det var faktiskt den melodin som dök upp i huvudet
när jag såg Alexander sittandes naken med "antennen" i näsan..TUR att de inte va en köttbulle :)för man ska inte stoppa köttbullar i näsan mark...alexander!!!

2007-06-12 @ 22:26:21
Postat av: Stora Syster Monica

Ja,det är inte lätt ibland har varit där jag med.
Kram

2007-06-13 @ 18:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback