Ett bullbak som går till historien...

Mmmm....det är kul att baka! Jodå, men det är det... Det är bara det att baka med Saga blir...ja...man kan säga att det blir liiite intensivt *ler* . Det händer så mycket andra saker runtomkring henne.

Exempel:
Jag ska ljumma på degspadet... under tiden klättrar Saga upp på diskbänken, vrider kranen och munstycket och sätter på vattnet för fulla muggar. Det i sin tur bidrar till att vattnet sprutar UTANFÖR diskbänken, ner på golvet, ner i alla lådor osv.... DET I SIN TUR bidrar till att jag NÄSTAN bränner degspadet!

Exempel 2:
Jag ska ordna smöret som ska vara i degen. Under tiden river hon ner en massa saker i vardagsrummet, slänger in en traktor i micron och rita på min dator.... Som tur var hann hon inte slå på micron =)

Exempel 3:
Det är dags för själva bullutbaket. Hon är jätteduktig, Alexander också. De degar, kavlar, smörar, rullar, skär och lägger i formar. Detta har ju Alexander gjort förut. Saga däremot har av naturliga skäl inte hunnit med så jättemånga bullbak. MEN när det är dags för mig att baka ut mina bullar hinner Saga röja alla formar på plåten, varav hon tuggar i sig några. Hon tvättar handdukar i en vattenfylld kastrull, varav hela golvet ännu en gång bir blött, inklusive lådor och skåp. Hon blir bajsnödig och ska bajsa men ångrar sig i sista sekund... hon gör ju det på toan nuförtiden... springer upp i sängen med degiga händer...men schyyy det har vi inte berättat för någon *ler*

Ja, man kan lätt säga att man blir slut av att baka med barnen, men det är väldigt kul...faktiskt...jo då jag lovar...det är det verkligen...meh sluta skratta nu...sluta sa jag... =)
 

Bullbak       Bullbak

Kommentarer
Postat av: syster/moster nina

Hahaha, va det så det va i köket?? tur att jag va ute:), deg i sängen?? åkej är det min å jögges säng då eller??? det märks när det är nattedags:),,,,okej mina skåp å lådor då?? ska leta vattenskador sen hahaha, men goa bullar bidde det kramizar på er mina 2+1 busfrön=)

2007-06-29 @ 21:54:34
Postat av: Lilla syster Elle

*skäms* hrm hrm en o annan smula kanske ni hittar....

2007-06-29 @ 21:59:46
URL: http://jissesamalia.webblogg.se
Postat av: Stora Syster Monica

du Cina..jag skulle dra ut spisen också om jag var du...vattenläcka.hm

2007-06-30 @ 11:21:46
Postat av: Stora Syster/moster Monica

Nakenfis har jag aldrig bakat, ska kanske prova det!??? hahahahahahahahahahah. Vad säger ni syrror?

2007-06-30 @ 11:25:22
Postat av: Anonym

:) varför inte? ensam med jögge i köket hihi

2007-07-01 @ 00:36:37
Postat av: Elle

Hmmm kära systrar...det här kan bli kul...utveckla gärna, men VARNA för guds skull så vi inte dyker upp JUST DÅ!!! Det är nog mer än mitt arma hjärta skulle klara av...ha ha ha ha

2007-07-01 @ 00:43:07
URL: http://jissesamalia.webblogg.se
Postat av: syster nina

hmm... du får inte bara dyka upp, du måste ringa å förvarna när du är på gång ju:)...kram

2007-07-01 @ 00:47:01
Postat av: Stora Syster Monica

Hum..jag kan bara tänka mej oss och våra sambon i gång med bullbak!! hahahahahahahahaha.
Som sagt: Ring först:)

2007-07-01 @ 10:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback