En härlig söndag

I dag har det varit en helt underbar dag. Vi fick sova länge i morse, solen har varit varm, fåglarna har kvittrat. Vi har ätit god mat och bara njutit av dagen med lugn och harmoni. Alexander och jag cyklade till kyrgogården och hade picnic vid Kusin Jennies grav. Det var mysigt och vi pratade om alla människor som låg där. Vi gick runt och läste på gravstenarna. När vi läste på en gravsten där min mammas och pappas gamla vänner ligger utbrast Alexander:
- VA!! ligger de tillsammans. Oj va trångt det måste va!?

Han har sådana funderingar om det mesta. Jag tror på att vara ärlig så långt det går och han lyssnar verkligen, ställer följdfrågor och är verkligen genuint intresserad. Det tycker jag är kul. Nu ska vi sköta om våra solbrännor från dagen och sedan krypa ner i sängen. Semestern närmar sig med stormsteg....HURRA!

Kommentarer
Postat av: Moster/Syster Monica

Hade mina tankar hos Jenni i går,kan det ha varit för att ni var där,kanske?
Ni är fantastiska och speciellt min Nander han vet exakt vem Jenni är, det är inte konstigt att prata om henne med honom, det är så skönt!
Älskar er!

2007-06-04 @ 17:47:05
Postat av: moster nina

Nander har
sovit här i natt, hela tiden full av energi, När jag sa att det va dags att gå och lägga sej tittade han på mej och sa, vänta ett tag jag måste bara!!!, han sprang ut på trappen och tittade bort mot kyrkan och ropade "gonatt Jenni", så nu har jag sagt godnatt sa han med ett leende, och ett måste var att just åka upp till jenni för att ge henne blommor i dag, det blev lupiner, hundkex och ormbunksblad, men vaserna va slut så han lånade mormors. jag tror att han snart vill dit igen för att sätta nya blommor, det som är lite lustigt är att när jag och saga gick
upp för trappen här om dagen (innan ens nander börjat fråga om jenni) så vänder hon sej om och tittade och pekade på jennis foto och ropar jenni! jag svarade, ja det är våran jenni, mmm.mm svarade hon,
det är ju fullt med foton där så jag undrar vad va det som gjorde att hon just då såg just jennis foto?,
jag tror jag vet=) kram

2007-06-04 @ 19:44:35
Postat av: Stora Syster Monica

Hahaha.. jag vet också!!Jag säger ju att busungarna är för UNDERBARA!Allt har en mening det har jag sagt hela tiden(inte riktigt allt kanske)men mycke. Just nu har jag det lite jobbigt, därför är det så skönt med dessa ungar. Varför sker detta just nu tro? (Jag vet)
Kram på er alla!

2007-06-04 @ 20:09:16
Postat av: Elle

Jag tror minsann det är någon som vill påminna om sin existens =)

2007-06-04 @ 20:12:29
Postat av: Stora Syster Monica

Jodu! Det är ju inte omöjligt det vet vi ju.
Love you!

2007-06-04 @ 20:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback