Åska....

Åskan är en mystisk kraft, en kraft som sedan urminnestider har jämförts med makt, styrka och ilska. Det händer något med mig när åskan går. Luften fylls av en ödesmättad stämning och min kropp vibrerar av blixtrarna och dundret... Jag känner mig euforisk och elektrifierad.... Jag känner mig uråldrig, inte gammal, utan snarare att jag hör hemma i mörkrets värld... Mitt inre glöder av krafter jag inte visste jag hade när jag står där och betraktar åskans ljuskaskader,  vinden blåser i mitt hår och det känns som att varje blixt går som en flod genom mina ådror... Jag kan inte göra annat än att sträcka upp mina armar i luften och skratta, njuta och förundras....


image218

Kommentarer
Postat av: Bittan

jag har svårt att koppla av när det åskar, får oro i hela kroppen, önskar jag kände som du i stället :)
kram

2007-06-11 @ 17:34:24
Postat av: Syster Monica

Ja,jag håller med dig, tycker om åska jag med.Det är nåt speciellt när det blixtrar o dundrar.
Kram

2007-06-11 @ 20:05:37
Postat av: syster nina

När jag var barn och när mina barn var små, var jag maniskt livrädd för "hör och häpna" mullret=) men blixen var (är) för mej magiskt vacker, Nu för tiden njuter jag även av mullret, att sitta och titta upp mot skådespelet på himlen är en ljuvlig känsla, Önskar ibland att jag hade den kraft som åskan äger=)

2007-06-11 @ 21:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback