Måndag

Denna måndag är en huvudvärksmåndag... Smygande, lömsk huvudvärk som slutar i migrän...GARANTERAT!! Dessutom feber och halsont.... näää ingen skojig måndag...blä

Men i min ensamhet så hinner man fundera ganska mycket... Fy fan vad skönt det är att klara sig själv... det allra  mest praktiska som att byta säkringar, glödlampor, borra, skruva, spika, rensa avlopp, laga trasiga sladdar och kopplingar m.m det fixar jag själv. Jag behöver inte någon som hjälper mig med det och jag försörjer på egen hand min lilla familj.... Sedan vet jag mina begränsningar... jag KAN inte tapetsera, jag KAN inte lyfta ett ekskåp på egen hand, jag KAN inte lyfta ner torktumlaren osv då ber jag om hjälp...och jag vet att jag ibland måste snåla med saker...men så enkelt är det. Jag BEHÖVER inte en karl som ska ta hand om mig.... nej nej, DET ligger inte för mig!

Att jag sedan ringer till pappa eller knackar på hos grannen när jag behöver hjälp med att tömma råttfällan handlar INTE om att jag INTE kan.... jag VILL bara INTE!!!

När jag var på manikyr senast diskuterade vi det här med män... Av någon konstig anledning brukar jag få höra deras livsproblem när jag går på sådana ställen... frisör, manikyr osv....  Men vi kom fram till just detta att man måste kyssa många grodor innan man träffar på sin prins. Att man inte ska nöja sig med att personen har två av de kvaliteér som man önskar... man ska inte nöja sig med det lilla bara. Sedan så kan man kanske inte hitta någon som uppfyller allt, men hur kul vore det å andra sidan =) En klok man sa en gång till mig: Jag är rädd Elle, att du nöjer dig med att personen har EN egenskap som du tidigare saknat, för att du ska bli halsöverhuvud säker på att HAN är den rätta! Nöj dig inte med det.... och jisses vad rätt han hade... Och eftersom jag klarar mig så bra själv så kan jag faktiskt vara kräsen...

Ännu en sak jag funderar på... det finns personer i min omgivning som lever på intriger, lögner och drama. De blandar gärna in andra så mycket de bara kan. De tror visst att de är centrum i allas liv. Jag hatar lögner! Jag har levt med lögner i så många år att det skär i mig... jag skulle vilja passa på att reda ut lite olika saker...

En man som ljuger vill gärna att de som vet sanningen ska ljuga för att skydda honom... NEJ, det ställer jag inte upp på. Frågar någon mig om jag har pratat med en person och jag har gjort det, svarar jag tveklöst JA! Om någon frågar mig om det är kaos i hans liv och jag vet att det är det ,svarar jag tveklöst JA! Frågar någon om hans tjej har stuckit igen och jag vet att hon har det, svarar jag tveklöst JA! osv... SKIT snackar jag inte... Skit är när man säger saker som man absolut inte har belägg för, uppdiktade historier.... Det är skillnad på SKIT och SANNING!  (rev, De saker som har kommit fram angående en viss person är saker som DU har sagt om henne, inte jag. Jag har inte hittat på en endaste sak, jobbigt va!)

Sedan vill jag även ta tillfället i akt och säga detta:

Om någon frågar mig om MITT liv, så FÅR jag berätta PRECIS allt som jag har upplevt under mina 29 år. Jag har ingenting att dölja, jag skäms inte för något och jag står för det jag har sagt. Mitt liv har jag 100% äganderätt till. Sedan att DU kanske inte vill att vissa saker som DU gjort mot MIG ska komma fram, handlar om DIG, och att DU inte har rent mjöl i påsen, inte om MIG! Jag har sagt det förut, Ta ett djupt andetag, se ditt liv med VÅRA ögon... DET är KAOS, det är KRIG!!! Det finns en anledning till varför du måste flytta från ställe till ställe. Varför vänner går fortare än de kom, varför du ständigt blir ifrågasatt av dina många flickvänner.... och DU, sluta ring på natten... jag har två barn som jag tar hand om... jag vägrar lägga energi på dig och ditt kaosartade liv... Jag slutade vara en del av ditt kaos för över ett år sedan.... Du får klara dig själv nu!!!

Till en annan person:

Jag blir förbannad över att du tror så jäkla lågt om mig! Det tog så mycket kraft, så mycket ork,energi, nätter av gråt och dagar av smärta... HUR FAN KAN DU TRO ATT JAG VILL HA DET TILLBAKA!?! Jag vill mycket mer av mitt liv än det jag hade och du har.... Nästa gång du anklagar mig för att vara svartsjuk på dig TÄNK EFTER.... TÄNK EFTER!!!


Så, det var väl typ det  jag ville ha sagt.....  


Kommentarer
Postat av: Bittan

det är bra gumman..UT med all Ilska...jag vet hur det känns att bära på sådant som hela tiden drar ner en.
stor kram till dig och de dina

2007-07-30 @ 15:30:20
Postat av: StoraSysterMonica

Ja,jag håller med Bittan..ut med skiten bara.Sen tycker jag också att dessa puckon kan försöka ta hand om sej själva (är dom vuxna eller?) i stället för att blanda in dej i sina patetiska liv!

2007-07-30 @ 16:50:54
Postat av: syster nina

Haha. jae det börjar likna en RIKTIGT dålig dokusåpa, bra att du säger ifrån elle, undrar oxå??? hur gammla är dom egentligen? kram

2007-07-30 @ 17:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback