Jisses Amalia!!!

Herregud, säger jag :) Nu har det snart gått 10 veckor!! 10 veckor!! Det är inte klokt vad tiden rinner iväg. Men nu är miniuppsats, litteraturseminarier och uppgifter snart färdiga och jag kan för första gången på länge bara kasta mig i soffan och andas ut! Skolan är rolig och jag trivs med mitt nya liv och mina nyfunna vänner! Men att det var längesedan man pluggade märks tydlig:) Ingen studie teknik så långt ögat kan nå...suck ja...det är väl bara o hoppas på att den infinner sig snart;)

Ungarna växer så det knakar. Det är på barnen man ser att tiden går. Inte känner jag mig som "nästan" 30 inte, men men, den dagen närmar sig med stormsteg...nu är det snart bara ett och ett halvt år kvar dit....burr

En av uppgifterna i skolan var att göra ett kulturbesök med ett barn...jag valde att gå på Knattebio på Heron City i Stockholm med Alexander....

Vi hade pratat mycket om hur man beter sig när man går på bio. Jag hade också berättat för honom om de sagor vi skulle få se. Han tyckte det skulle bli spännande att få se den stora ”tvn”.

 När vi kom in i salongen så kändes den stor. Han blev överväldigad av storleken på skärmen men hade lite svårt att tänka sig att det skulle komma film på den. Han tyckte att det var spännande med drickhållaren och satte i sin dricka bara för att få ta upp den och dricka en slurk.

Alla verkade nöjda med filmen. Alexander, som efter 20 minuter och halvvägs in i filmen Lilla syster kanin bestämde sig för att springa ett varv i salongen, blev snabbt inplockad av mamma som sa att man inte fick springa runt i salongen. Han satt tyst en kort stund och sa sedan att nu var han minsann bajsnödig. Det var bara att traska ut ur salongen och gå till närmsta toalett. När vi väl var där hade det bajsnödiga gått över och vi lämnade bion, en glad son och en mindre glad mamma som funderade på hur och vad hon skulle skriva om detta besök.



Så kan det gå;) Ha det bra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback