För snart ska hon ta studenten....

Jisses, jösses och herregud! Jessica tar studenten i år, förstår ni, studenten. Det betyder att ännu ett syskonbarn faktiskt är vuxet!!! Vilket i sin tur betyder... att jag också har blivit äldre...shit, det har jag inte tänkt på, känner mig liksom som 20 fortfarande! =) Men i student tider så börjar man skoningslöst tänka på sin egen student! Jag minns den knappt som om det var igår. Vi började dagen med jordgubb- och champagnefrukost. Väl vid aulasamlingen var alla studenter så berusade så när det var dags för stipendieaterna att gå fram och ta emot sina checkar med pengar, tackade jag min lyckliga stjärna att jag slapp.... tills de ropade upp mitt namn...attans vad jag blev nykter på en gång! =) Men pengarna var ett bra tillskott i kassan, 1500 :- fick jag om jag inte minns fel =)

Jag hade för dagen nyinköpta skor på mig. Väldigt fina beiga och med kilklack. Klänningen var också jättefin, vit med spets och sidenunderkjol. Efter att ha mött upp släkten utanför skolan så var det dags att gå den sedvanligavägen till stadshustrappan och under tiden sjunga och skrika så mycket man bara kunde. Sjunga och skrika gick himla bra, det var det där med att gå som ställde till problem... inte bara alkoholen, utan det faktum att det var varmt. Det i kombination med att klisterlapparna lossnade inuti skorna gjorde att stooooora blåsor bildades under mina fötter. Varje steg jag tog så drogs huden loss under foten, av klistret... ajsomfan

Kortegen tillbringades i bästa kompisen Stinas pappas kompis jeep (eller hur det nu var)... med ännu mer alkohol....he he

Jag hävdade länge att jag var inte såååååååååååå full.... jag fattade inte varför alla fick lov att överdriva så förbaskat... det vill säga, jag HÄVDADE, det gör jag inte längre! Jag ändrade nämligen uppfattning, eller fick lov att ändra uppfattning när jag såg bilderna... det går inte att påstå att jag bara var liiiiite full, man ser att jag är asfull!!!

På kvällen åkte vi runt i buss  till alla klasskompisar och åt gott och drack ännu mer alkohol. Klockan 6 nästa morgon gav jag upp och åkte hem... Dagen efter...ja den minns jag överhuvudtaget inte!

Hur som helst så är det härliga minnen som jag kommer att vårda ömt. =)

Om ett par timmar är det din tur, Jessica

Hoppas att du får en jätte bra dag Jessica, du är duktigt, vi är stolta att du klarat dig igenom gymnasiet! Detta är bara början på ditt liv, och kom ihåg detta: DU kan bli PRECIS VAD DU VILL, DITT LIV kan bli PRECIS SOM DU VILL...Du har alla förutsättningarna att lyckas och det vet jag att du kommer att göra!
Kram på dig, detta är din dag!


91806-211 91806-212

Kommentarer
Postat av: syster nina

jodå,,, din student kommer jag i håg, du va rund under fötter när du kom med busslasset för att göra hembesök med dina klasskamrater, minns att du va fnittrig och fjantig hihi,,, men du va nöjd med din dag, ja så är det nu jessicas tur att vara student och ge sig ut i arbetslivet och ja hon kommer greja det bra,
hon verkar veta vad hon vill och det känns skönt,, hoppas nu att det blir fortsatt utbildning i blomsterbinder, somhon är riktigt duktig på, önskar dej all lycka i framtiden Jessica kramar på er=)

2007-06-08 @ 22:06:40
Postat av: Syster Monica

Jag kommer i håg jag med..hahah.
Det du skrivit till Jessica är mycket fint. Hon kommer att lyckas på livets stig(poetisk va?)
Kram på er.

2007-06-09 @ 08:59:17
Postat av: jessica

NI är så himmla gulliga allihoppa <3
jag älskar er av hela mitt hjärta :)
Det är klart man kommer ihåg sin student haha =D
Men LITE FULL va man ju... Men det är ju inte så man inte kommer ihåg den haha
Älskar er pussar
TAck för ditt fina inlägg elle <3

2007-06-17 @ 00:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback